Gå til innhold

CPU 94 grader varm! No bullshit!


Xperia X10

Anbefalte innlegg

Hei, sitter på en Sony Vaio PCG-GRT150, og den er litt av en ovn asså. Det er Pentium 4 forresten. Den pleier å skru seg av fordi den blir for varm, og rett før - som nå - så bli den ufattelig varm.

 

Felt Verdi

Sensor egenskaper

Sensor type HDD

 

Temperaturer

CPU 94 °C (201 °F)

HITACHI_DK23EA-60 54 °C (129 °F)

 

 

Som du ser her fra everest så ser du at cpu'n er på 94 grader (hvis jeg tar under på dataen brenner jeg meg :p) og harddisken er 54 grader.

 

Lurer egentlig bare på hvor lenge denne pc'n kommer til å holde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem med min bærbare, hadde det ikke vært fordi den slår seg av kunne jeg nok stekt en pizza eller to på den :!:

 

Har 2 gode råd får å holde temperaturen i sjakk:

 

1. Bruk en stående vifte som meg (sånne som er beregnet for å holde rom + mennseker kjølige :p )

2. Kjøp denne kjøleren for bærbare PCer med temperatur-problemer :)

 

Lykke til

 

Rakash :thumbup:

Lenke til kommentar

Dersom den er 94 grader burde du bokstavelig talt svi fingen din dersom du tar under PC'en. Gjør du det?

 

Jeg har en mistanke om at dersom den faktisk var 94 grader, ville bunnen på PC'en begynne å bli litt deformert pga smelting.

 

Min er glovarm også, slik at jeg ikke klarer å holde fingen der mer enn 1 sekund - men min er bare 49 grader. Dobbelt så høy temperatur må utgjøre en brannfare!?

 

Er også litt suspekt at harddisken din bare er 54 grader, når det er en varmekilde på 100 grader rett ved siden av. Min disk er 60 grader - 10 grader høyere enn CPU'en.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Du kan godt ta å skru ut CPU kjøleren i laptopen og fjerne den utrolig dårlige originalgoopen på den og erstatte den med as5. Det burde hjelpe endel, eventuelt burde du sjekke at ikke viften på den er full i drit.

 

Jeg fjernet den originale termalpaden med as5 på min laptop og nå sviver kun vifta når jeg kjører virkelig hard belastning (prime95). Til vanlig bruk så går vifta så å si aldri på :cool:

 

EDIT: Her er det forresten BIOS oppdatering til maskinen din :p

 

BIOS

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...