Gå til innhold

Problemer med InstallShield


Anbefalte innlegg

Hei, sitter og installerer en del programmer på en Dell Latitude D620 skolepc. I Nord-Trøndelag "får" alle VG1-elever hver sin bærbar. Alt går bra bortsett fra programmer som bruker InstallShield. I oppstartsfasen når den gjør klar får jeg følgende beskjed:

 

9963.jpeg

 

Mine Dokumenter ligger altså ekstern på en samba-server. Når jeg manuelt går inn og trykker på Mine Dokumenter får jeg dette: "Får ikke tilgang til nettverksstedet //nvgs-srv-03/odvs-sh-elever$/navnetpåelevpcen/dokumenter/."

 

Er det noen måte jeg kan stille inn PCen til å lagre Mine Dokumenter lokalt? Bare temporært. Eller kan man få InstallShield til å hoppe over sjekken av Mine Dokumenter, eller hva den nå enn gjør..

 

Må få installert iTunes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du stiller slike spm som dette er du nødt til å fortelle hva slags brukerkonto/rettigheter du har på maskinen. Ellers er det helt umulig å hjelpe. Problemet er jo tydeligvis at iTunes ikke vil la seg installere uten å samtidig ha mulighet til å scanne gjennom Mine dokumenter etter mediafiler. Så enten må du vente til mandag, når du kan koble deg til nettverket på skolen, eller så må du flytte mine dokumenter til denne maskinen - noe som neppe går med en skolepc oppsatt av en it-admin....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...