Gå til innhold

Dj Tiesto avlyst... Politi i Drammen for strenge?


EO

Anbefalte innlegg

sånn er det i stavanger også. du er heldig hvis du får høre snurten av techno her.

politiet har for lite å gjøre i norge, derfor er det slik.

det er ikke lov å ha det kult i norge med dansbar musikk.

kun rap som er lov og top20.

de kan bruke hund i døra, narkohund eller skremmehund.

 

du må huske på, det handler om å være flink, være gift når du er 18, hus,bil båt etc.

alle som går på tiesto er liksom ikke en del av eliten eller noe sånt. alle er narkomane og bør stues vekk og drepes.

så har du tøffingene som fortsatt alldri har hørt noe annet enn det de liker hvor det

kastreres techno akkurat som de hadde peiling på hva de snakket om, der de mimrer om en

-itz-itz-itz akkurat som1/4 takten som går i ett i det meste andre var noe annerledes.

 

tider tilbake var det likt med elvis og beatles.

6792861[/snapback]

 

 

Dette høres ut som et sammensurium av bullshit.

 

Slike danceparties har ofte hatt store mengder dop involvert, og jeg forstår at politiet vil hindre farlige situasjoner og over 50 ungdommer med overdose.

 

Såklart, det er kjipt for dere som liker Tiesto. Få opp en sunnere kultur rundt musikken, så blir det nok bedre. :)

 

(Personlig vil jeg heller dø enn å bli sett på en sånn konsert)

6793218[/snapback]

Du er vell inne på noe der, men sist det var no store trance party i norge var vell hyperstate?

Går vell ann og prøve på nytt igjen nå?

Men nå sier jo ikke politiet at det er grunnen til at dem skal ha 20 års grense... dem sier det fordi dem ikke vil ha 4000 fulle 18 åringer som surrer rundt i Drammen sentrum halv fire om natta. Noe jeg er veldig sikker på at det ikke er mange som kommer til og gjøre. Pluss at det er jo ikke bare 18 åringer som kommer til og dra dit. Så hvis vi ser bort fra eventulle narkotika problemer med overdose som politiet ikke har nevt, ser du en grunn til og ikke kunne ha 18 års grense da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er vell inne på noe der, men sist det var no store trance party i norge var vell hyperstate?

Går vell ann og prøve på nytt igjen nå?

Men nå sier jo ikke politiet at det er grunnen til at dem skal ha 20 års grense... dem sier det fordi dem ikke vil ha 4000 fulle 18 åringer som surrer rundt i Drammen sentrum halv fire om natta. Noe jeg er veldig sikker på at det ikke er mange som kommer til og gjøre. Pluss at det er jo ikke bare 18 åringer som kommer til og dra dit. Så hvis vi ser bort fra eventulle narkotika problemer med overdose som politiet ikke har nevt, ser du en grunn til og ikke kunne ha 18 års grense da?

6794197[/snapback]

 

Ja. 4000 fulle ungdommer fra østlandet.

 

Noen kommer til å dø.

Lenke til kommentar

 

Ja. 4000 fulle ungdommer fra østlandet.

 

Noen kommer til å dø.

6794238[/snapback]

 

Kommer ikke til og være 4000 fulle 18 åringer der, dem politiet er redd for. 20 åringer og opp er greit. Og det kommer sikkert til og være en del som drar dit for og høre på musikken og da er det ikke så gøy og drekka seg drita og ikke huske noe dagen etterpå. Kommer sikkert til og være noen, men hvis de fleste her i norge er som dem som var på sensation whit i nederland som theck1 sa her tidliger (var foresten drit artig det theck1 :D ) så var det ikke no slossing som vi kunne se eller lese om senere og bare 54 personer blei tatt med dop blant 40 000 stod det i avisa der etterpå!

Og kan ikke huske jeg så mange drita folk der for alla var og dansa og digga musikken!

Folk var der for musikken og ikke for og drekka seg drita sånt kan man gjøre på dårlige hjemmefester!

 

Edit: En link til reportasje i DT i dag!

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...30394/1071/UPAS

 

kommer vertfall noen protester fram i media som ikke bare er fra 18 åringer da =)

Endret av EO
Lenke til kommentar

At det er mye dop i den kulturen er en myte som henger igjen fra 90 tallet. Folk har vokst fra det nå. Greit nok, det var mye dop på sensation white i amsterdam i år, men det er jo trossalt amsterdam. Ransaker man alle som kommer inn grundig, ser jeg ikke problemene lengre. 99% av alle som vil på Tiesto drar dit kun for å høre på musikken, danse og være en del av den sinnsyke stemninga. Kulturen rundt trance musikken kan sammenlignes med alle andre kulturer i diverse sjangre idag. Dette fordi de som liker denne type musikk har vokst opp.

 

Som du sier snapback, det HAR vært mye dop før. Siden du ikke vil bli sett på arrangement med trance, så virker det som argumentene dine ikke er basert på noe særlig erfaringer, bare noe du har hørt av kanarifuglen til bikkja til naboen. Det blir litt tynt :hrm:

Lenke til kommentar

 

Ja. 4000 fulle ungdommer fra østlandet.

 

Noen kommer til å dø.

6794238[/snapback]

 

Kommer ikke til og være 4000 fulle 18 åringer der, dem politiet er redd for. 20 åringer og opp er greit. Og det kommer sikkert til og være en del som drar dit for og høre på musikken og da er det ikke så gøy og drekka seg drita og ikke huske noe dagen etterpå. Kommer sikkert til og være noen, men hvis de fleste her i norge er som dem som var på sensation whit i nederland som theck1 sa her tidliger (var foresten drit artig det theck1 :D ) så var det ikke no slossing som vi kunne se eller lese om senere og bare 54 personer blei tatt med dop blant 40 000 stod det i avisa der etterpå!

Og kan ikke huske jeg så mange drita folk der for alla var og dansa og digga musikken!

Folk var der for musikken og ikke for og drekka seg drita sånt kan man gjøre på dårlige hjemmefester!

 

Edit: En link til reportasje i DT i dag!

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...30394/1071/UPAS

 

kommer vertfall noen protester fram i media som ikke bare er fra 18 åringer da =)

6794350[/snapback]

 

Ja, det var sinnsyke greier :) Skal definitivt nedover neste år også ;)

 

Du har mange gode poenger. Jeg tror mye av grunnen til at det var et såpass høyt tall som 54, er fordi dette var i nettopp Amsterdam. Her er lovverket ganske så annerledes rundt narkotika/dop.

 

mvh

theck1 :)

Lenke til kommentar
Ja, det var sinnsyke greier :) Skal definitivt nedover neste år også ;)

 

Du har mange gode poenger. Jeg tror mye av grunnen til at det var et såpass høyt tall som 54, er fordi dette var i nettopp Amsterdam. Her er lovverket ganske så annerledes rundt narkotika/dop.

 

mvh

theck1 :)

6795731[/snapback]

 

Hvordan da? Tyngre stoffer er vel ikke lovelig i Amsterdam heller?

Når det gjelder party dopere eller missbrukere er det først og fremst denne typen musikk som tiltrekker dem.

Lenke til kommentar
Ja, det var sinnsyke greier :) Skal definitivt nedover neste år også ;)

 

Du har mange gode poenger. Jeg tror mye av grunnen til at det var et såpass høyt tall som 54, er fordi dette var i nettopp Amsterdam. Her er lovverket ganske så annerledes rundt narkotika/dop.

 

mvh

theck1 :)

6795731[/snapback]

 

Hvordan da? Tyngre stoffer er vel ikke lovelig i Amsterdam heller?

Når det gjelder party dopere eller missbrukere er det først og fremst denne typen musikk som tiltrekker dem.

6795794[/snapback]

 

Vil da si at heroin er et ganske så tungt stoff. Lovene i Nederland/Amsterdam sier ikke noe på å ta seg et skudd med heroin. Ikke 100% sikker på dette, men ganske. Uansett, hvis noen stoffer er lovlige, så er grensene for å prøve tyngre stoffer mindre også. Tror dette har litt å si for det høye tallet av folk som ble tatt med dop på sensation.

 

Er riktig det du sier, feks måtte hyperstate gi seg fordi det tiltrakk seg så mange narkiser. Men jeg mener og tror at det har blitt langt mindre doping innenfor dette miljøet nå, i forhold til det var før. Jeg er godt inne i trancemiljøet, men driver ikke med dop, så jeg baserer meningene mine på det jeg har sett og hørt og erfaringer.

Rett meg gjerne om jeg tar feil.

 

mvh

theck1 :)

Lenke til kommentar
Vil da si at heroin er et ganske så tungt stoff. Lovene i Nederland/Amsterdam sier ikke noe på å ta seg et skudd med heroin. Ikke 100% sikker på dette, men ganske. Uansett, hvis noen stoffer er lovlige, så er grensene for å prøve tyngre stoffer mindre også. Tror dette har litt å si for det høye tallet av folk som ble tatt med dop på sensation.

Heroin i Nederland er ulovlig. Om grensene på tyngre stoffer går ned ved en legalisering av mindre farlige stoffer, er godt mulig. Men derimot er det også mange som mener at det er stikk motsatt.

Er riktig det du sier, feks måtte hyperstate gi seg fordi det tiltrakk seg så mange narkiser. Men jeg mener og tror at det har blitt langt mindre doping innenfor dette miljøet nå, i forhold til det var før. Jeg er godt inne i trancemiljøet, men driver ikke med dop, så jeg baserer meningene mine på det jeg har sett og hørt og erfaringer.

Rett meg gjerne om jeg tar feil.

 

mvh

theck1 :)

6795837[/snapback]

Jeg mener å huske at det var så mye som 20 overdoser på hyperstate det ene året ( mimre, mimre. ikke ta det for god fisk ). Det var vell ikke mer en 4000 mennesker der heller. Hvor mange var det på sensation?

Lenke til kommentar
Vil da si at heroin er et ganske så tungt stoff. Lovene i Nederland/Amsterdam sier ikke noe på å ta seg et skudd med heroin. Ikke 100% sikker på dette, men ganske. Uansett, hvis noen stoffer er lovlige, så er grensene for å prøve tyngre stoffer mindre også. Tror dette har litt å si for det høye tallet av folk som ble tatt med dop på sensation.
Heroin i Nederland er ulovlig. Om grensene på tyngre stoffer går ned ved en legalisering av mindre farlige stoffer, er godt mulig. Men derimot er det også mange som mener at det er stikk motsatt.

 

Trur ikke heroin er lovlig nei... men vil nokk tru grensen til og komme dit er kortere der enn i norge siden hasj er lov, men det har vi en annen tråd om der så setter punktum for det nå vell?

 

Er riktig det du sier, feks måtte hyperstate gi seg fordi det tiltrakk seg så mange narkiser. Men jeg mener og tror at det har blitt langt mindre doping innenfor dette miljøet nå, i forhold til det var før. Jeg er godt inne i trancemiljøet, men driver ikke med dop, så jeg baserer meningene mine på det jeg har sett og hørt og erfaringer.
Jeg mener å huske at det var så mye som 20 overdoser på hyperstate det ene året ( mimre, mimre. ikke ta det for god fisk ). Det var vell ikke mer en 4000 mennesker der heller. Hvor mange var det på sensation?

Var 37 000 på sensation i år trur jeg, syns da at 54 folk som blei tatt med dop/dop relaterte ting er ganske (ettersom hva jeg husker det stod i avisa der, men var på dutch så er ikke 100% sikker)lite tall og sikkert en del større mørke tall, men alle blei kropsvisitert og hvis man gjør det i norge også skulle ikke det være no problem.

Og hadde dem tid til kropsvisitere 37 000 folk der nede kan vi gjøre det samme med 4000 her!

Endret av EO
Lenke til kommentar
Trur ikke heroin er lovlig nei... men vil nokk tru grensen til og komme dit er kortere der enn i norge siden hasj er lov, men det har vi en annen tråd om der så setter punktum for det nå vell?
Det er ikke det som er poenget. Poenget er at hvis det er mange som doper seg på sånne fester i Nederland, ser jeg ingen grunn til at det skulle være annerledes her i Norge. Og da har vel ikke tidene forandret seg så mye like vel?
Var 37 000 på sensation i år trur jeg, syns da at 54 folk som blei tatt med dop/dop relaterte ting er ganske (ettersom hva jeg husker det stod i avisa der, men var på dutch så er ikke 100% sikker)lite tall og sikkert en del større mørke tall, men alle blei kropsvisitert og hvis man gjør det i norge også skulle ikke det være no problem.

Og hadde dem tid til kropsvisitere 37 000 folk der nede kan vi gjøre det samme med 4000 her!

6796139[/snapback]

Hva mener du? De kropsvisiterer her i Norge også, de bruker til og med hunder av og til :thumbup:

 

 

Edit: Får vi plutselig "innlegg" på PRS nå

Endret av Stolrygg
Lenke til kommentar
Det er ikke det som er poenget. Poenget er at hvis det er mange som doper seg på sånne fester i Nederland, ser jeg ingen grunn til at det skulle være annerledes her i Norge. Og da har vel ikke tidene forandret seg så mye like vel?

 

Jeg aner ikke hvor mange som dopa seg der, men som sagt så jeg avisa dagen etterpå at 54 var tatt for doping og anser ikke det som mange blant 37 000. Trur det var folk som blei tatt med dop på seg og ikke overdoser... og ikke hørt om no overdoser ellers der nede heller. Kommer sikkert til og være noen som tar narkotika, men er vell folk som tar narkotika på rocke konserter også?? Og uansett sån som samfunnet er nå får du alldrig stoppa det helt, men hvorfor skal vi stoppe en sån konsert i drammen og ikke alle andre steder i Norge og verden??

 

Hva mener du? De kropsvisiterer her i Norge også, de bruker til og med hunder av og til thumbup.gif

Har ikke vært på no store konserter i Norge før (hum lurer på hvorfor, ah jada får ikke lov til ha noen:P) men da er det jo ganske vanskelig og få med noe inn hvis dem kropsvisiter og har narko hunder der?

Vil si det er bra nokk!

Lenke til kommentar

Jeg er enig i mye som har blitt sagt her og litt uenig selvfølgelig.

Jeg har jo lest litt i drammens tidende og arrangøren sier selv at han håpet på å få samlet opptil 4000 person ved å ha en konsert med Dj Tiesto... han nevnte også at kanskje opp til 40% av disse ville være 18-20 år, det vil si 60%+/- er over 20 år. Det er da rett og slett absurd av politiet og andre mennesker å stå fram i aviser å si at denne konserten burde avlyses pga det vil bli mye bråk med 6000 stupfulle 18 åringer i drammen by kl. 4 om natta.

40% av 4000 mennesker er 1600 hvis jeg regna riktig og det er da antallet 18-20 år på konserten om det hadde blitt noe av. Det skal ikke være noe problem for noen kommer antaglighvis ikke til å drikke i det hele tatt og de fleste andre vil drikke så de husker konserten og atmosfæren rundt dette å ha det som et minne resten av livet! Det var min store plan med å dra dit. Det er ingen som virkelig gidder å betale 370 kr for å dra på en konsert uten mening for å sloss og lage bråk der, det vil være som theck1 sa at alle kommer for å oppleve dette med glede å høre sitt idol spille bra musikk å kose seg. Men dette med tiesto er ikke det eneste problemet i Drammen. 18 åringer og rundt der har stort sett ingen ting å drive på med for tiden, de som liker å tagge har ingen plass til det, derfor blir det stygg tagging ulovlig rundt omkring i byen, skater for ingen skateplass for det lager for mye bråk, ingen får lov til å gå på utesteder lenger. Jeg er flau over å være drammensborger ovenfor vårt bystyre og politi! Måtte stavanger og bergen få en konge konsert!! gjerne kom med komentarer :)

Lenke til kommentar
Jeg er enig i mye som har blitt sagt her og litt uenig selvfølgelig.

Jeg har jo lest litt i drammens tidende og arrangøren sier selv at han håpet på å få samlet opptil 4000 person ved å ha en konsert med Dj Tiesto... han nevnte også at kanskje opp til 40% av disse ville være 18-20 år, det vil si 60%+/- er over 20 år. Det er da rett og slett absurd av politiet og andre mennesker å stå fram i aviser å si at denne konserten burde avlyses pga det vil bli mye bråk med 6000 stupfulle 18 åringer i drammen by kl. 4 om natta.

40% av 4000 mennesker er 1600 hvis jeg regna riktig og det er da antallet 18-20 år på konserten om det hadde blitt noe av. Det skal ikke være noe problem for noen kommer antaglighvis ikke til å drikke i det hele tatt og de fleste andre vil drikke så de husker konserten og atmosfæren rundt dette å ha det som et minne resten av livet! Det var min store plan med å dra dit. Det er ingen som virkelig gidder å betale 370 kr for å dra på en konsert uten mening for å sloss og lage bråk der, det vil være som theck1  sa at alle kommer for å oppleve dette med glede å høre sitt idol spille bra musikk å kose seg.    Men dette med tiesto er ikke det eneste problemet i Drammen. 18 åringer og rundt der har stort sett ingen ting å drive på med for tiden, de som liker å tagge har ingen plass til det, derfor blir det stygg tagging ulovlig rundt omkring i byen, skater for ingen skateplass for det lager for mye bråk, ingen får lov til å gå på utesteder lenger.  Jeg er flau over å være drammensborger ovenfor vårt bystyre og politi! Måtte stavanger og bergen få en konge konsert!!  gjerne kom med komentarer :)

6796647[/snapback]

 

Dette er jo akkurat hva det hele dreier seg om. Synd politiet og kommunen ikke har denne kunnskapen om oppfattelsen til oss trance-elskere. Noen som har funnet ut noe nytt i saken?

Lenke til kommentar

Ja det er ikke 100% prosent sikkert at det blir avlyst... En jeg jobber sammen med er dørvakt på Xl og han fortalte i dag at de jobber med å få det til og har langt ifra gitt seg... Så vi får bare håpe på det beste og gjøre mest mulig av det vi kan får å kunne få orden på Drammens politiet! :)

Lenke til kommentar

Står i DT i dag at ordføreren i nedre eiker vil ha tiesto dit=)

Kanskje det blir noe der om politiet tillater det der (er ikke plass til 4000 der noe sted vertfall så blir noe mindre folk!) og det er en bra nokk hall så han får satt opp storskjermen og laser showet sitt :)

Lenke til kommentar
Ja det er ikke 100% prosent sikkert at det blir avlyst... En jeg jobber sammen med er dørvakt på Xl og han fortalte i dag at de jobber med å få det til og har langt ifra gitt seg... Så vi får bare håpe på det beste og gjøre mest mulig av det vi kan får å kunne få orden på Drammens politiet! :)

6801327[/snapback]

 

 

Jeg regner med at drammenspolitiet også leser nyhetene på dt.no.. Jeg kommer ikke til å gå på konserten selv, men jeg blir flau, irritert og provosert og dersom det blir en demonstrasjon, er jeg der med en gang!! Jeg var selv 18 i Drammen en dag, og det var noe av det kjipeste som fantes!! Eneste "spennende" som finnes for 18åringer i Drammen, er Viktoria Kulturhus (kjempebra tiltak, kjempebra folk), men man får ikke hele Drammens ungdom inn der.. :o

Lenke til kommentar

Øvre Eiker-ordfører Anders B. Werp gikk i dag ut og ønsket DJ Tiësto velkommen til Hokksund. Skulle det bli et endelig nei til Drammen, skulle Hokksund være backup.

 

Nå har også denne løsningen falt. Lensmann Målfrid Høivik sier til Drammens Tidende at det ikke vil være aktuelt å støtte en konsert med 18-årsgrense i Øvre Eiker heller.

 

 

Blir heller trolig ikke noe i drammen, våres fordømte idiotiske mongolide politi skjønner ikke en dritt om hva som faktisk lønner seg for byen og ungdommene. Oppgitt og skuffet! har bare et lite håp om et mirakel igjen :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...