Gå til innhold

Passiv kjøling 7900GT vs X1900XT


Anbefalte innlegg

Er i ferd med å bestille en ny PC (conroe 6300 m/2gb RAM), men er veldig opptatt av støy. Har ikke klart å bestemme meg for om jeg skal ha ett 7900GT eller ett X1900XT. Har i dag ett R9800pro som kjøles passivt med en Thermaltake Schooner og er veldig klar for å ta med Schooner'n videre til den neste pc'en.

 

Jeg bygde en PC til en kamerat med ett 7900GT som kjøles passivt v.h.a Thermaltake Schooner ribbe og en 12cm Nexus vifte som blåser rett på skjermkortet - alt sammen i ett Antec SLK3000B kabinett. Dette fungerte veldig bra - høres ikke og har overklokket endel (husker ikke helt hvor mye i farten). Jeg var litt skeptisk til om det ville fungere, men det er dønn stabilt og yter bra. Så 7900GT m/Schooner fungerer åpenbart veldig bra. (resten av systemet var en 3800+ på en Scythe Ninja m/Nexus 12cm - også overklokket)

 

Spørsmålet er altså om X1900XT vil klare seg med samme kjøleløsning (Thermaltake Schooner m/12 cm Nexus vifte i ett Antec SLK3000B)?

 

Har mest lyst på X1900XT, spesielt siden Komplett har en med VIVO til 2395,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324641

 

Går jeg for 7900GT blir det litt overklokking, noe jeg tror jeg ikke er avhengig av med X1900XT (har kun mulighet til å kjøre 1280-oppløsning).

 

Moderator: Var litt usikker på om dette hørte hjemme i Skjermkort eller Kjøling - bare å flytte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...