carnival Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hei. Har akkurat begynt på skole og trenger en bærbar pc. Planen var egentlig å kjøpe en billig helt grei bærbar til skolen, og heller bygge en core 2 duo stasjonær til hjemmebruk. Men etter å ha konfigurert en Znote 2425W på Netshop så lurer jeg på om ikke den kan funke like bra som hjemme-pc. Jeg bruker pc'en hovedsaklig til å mekke musikk (cubase etc, en del streaming fra hd) og litt grafikkarbeid (Photoshop, 3d modellering). Noen som har erfaring med denne pc'en eller Zepto generelt (bra merke ?). Alle tilbakemeldinger tas imot med takk. (Også evt. andre anbefalte merker, helst med core 2 duo). Her er spec'en jeg plukka ut: Zepto Znote 2425W 15,4" WXGA barebone Intel Core 2 Duo T7200 2GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core 2 x Kingston 1 GB 667MHz (5300) DDR2 SODIMM Non-ECC CL5, 200 pins Hitachi 2,5" 100GB S-ATA 7200RPM Travelstar E7K100, 8MB cache Takk! (Lang post, jeg vet... )
Åsmund@ATi Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Det er en bra pc det der. Grunnen til at jeg ikke valgte den der var at den ikke hadde WSXGA+ skjerm, noe www.multicom.no har på sin "Multinote Hel80" som er identisk. Jeg valgte ikke den heller fordi at den da ikke kunne konfigureres med T7xxx, noe som netshop.no var tidelig ute med. Jeg havnet til slutt på en Zepto 6615WD med 12CELL batteri, som da kan gi batterilevetid inntil 6 timer. Med T7200, 2GB, 100 x 7200 Spinn.. osv. Og siden du driver med bilder osv så er en rask disk viktig... perdagsdato er 7200 raskest.. og 100GB er maks. Det er like så bra pc Zepto 2425W/Multinote Hel80" men jeg fikk ikke de spesifikasjonene jeg skulle ha så da valgte jeg den andre i steden for. Men du får gjøre et klokt valgt tenk over nøye.. Jeg mener at skjermen er første prioritet når det gjelder pc da. Hilsen åsmund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå