xzibiz Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Vil bare få andre syn på ein sak eg har med komplett.. Eg kjøpte nytt hovedkort og cpu for 2 mnd siden. Eit Asus P5N32-SLI Deluxe, og ein Intel Pentium D 950 3,4GHz. Men etter ei veke klarte ikkje maskinen å boote lenegr. Så eg sente inn hovedkort og cpu til komplett.. Etter å ha fått tri datoer for ferdig testing, kom dommen. Cpu var heil, mens hovedkortet var ødelakt men skulle bli erstattet av komplett. I posten kom et Asus P5LD2 Deluxe hovedkort. Så gjekk eg inn på nettet og såg at det var ein god del dårligare enn det eg hadde sent inn, og det var ca 500,- billigare. Har eg rett å få likt hovedkort tilbake, og/eller litt penger tilbake ??
BIM-Tech Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hi beklagelig d med ødelagt hovedkort vist du har satt det inn og bruker det, så har du på en måte godtatt erstattningen... d beste er ved reklamasjoner er at du undersøker varen helst uten å bryte forseglingen, tar umiddelbart kontakt og leverer varen tilbake så snart som mulig, da ville jeg tro at du hadde fått byttet med rett vare med en gang... d kan jo høre etter hva de har å si om saken, men det er nok vansklig vist du bruker kortet
magnemoe Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 problemet er at han kan vanskelig sammenligne hovedkort uten uten å gå på internett. noe som er vanskelig uten å montere det, instalere windows osv. Eneste du kan se utenpå er jo tilkoblinger, lyd, usb, harddisk og kortplasser. Jeg mener du har krav på å bytte siden du ikke kunne vite at kortet var dårligere, påpek hva du savner på kortet og det skal ikke være noen problem å bytte det.
syntEltric Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Trodde det var sånn at hvis produktet var skadet og reklamasjon/garanti gjelder, så er selger pliktig til å fikse produktet eller erstatte det med samme produkt eller et tilsvarende produkt uten ekstra kostnader for forbrukeren. Hvis produktet kun kan erstattes med ett billigere/dårligere produkt så skal mellomlegget betales tilbake til forbruker. Jeg er ingen advokat, men jeg mener at du har krav på penger tilbake eller et annet produkt som i pris er tilsvarende det produktet du i utgangspunktet kjøpte.
xzibiz Skrevet 2. september 2006 Forfatter Skrevet 2. september 2006 Trodde det var sånn at hvis produktet var skadet og reklamasjon/garanti gjelder, så er selger pliktig til å fikse produktet eller erstatte det med samme produkt eller et tilsvarende produkt uten ekstra kostnader for forbrukeren. Hvis produktet kun kan erstattes med ett billigere/dårligere produkt så skal mellomlegget betales tilbake til forbruker. Jeg er ingen advokat, men jeg mener at du har krav på penger tilbake eller et annet produkt som i pris er tilsvarende det produktet du i utgangspunktet kjøpte. det trodde eg og.. Eg sente mail til komplett same dag som eg opna og testa hovedkortet.. Dette er nå 3 veger si tror eg nå. Og dei har ikkje svart meg ennå. Har sent 2 mailar. Så eg tenkte eg sko ringa te di på mandag å høra kossen det ligge ann. For eg hadde jo et hk som støtta 32X sli, det eg fekk har bare 16X sli. Det er vel det eg savner mest siden eg er gamer, så hadde eg planer om å kjøpe ett te skjermkort å hive inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå