Reggie Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hei ! For en måned siden kjøpte jeg en mopedbil for pendling til jobben, dette er en 2000 Modell Aixam 400. Da vi var på vei hjem ifra selger (privat) for en mnd siden så hadde vi kjørt sikkert 5-6mil da første smell kom, batteriet var helt flatt, løste det greit med startkabler og kjørte den hjem, (ingenting elektrisk funket), jaja tenkte vi det kan skje alle. Kjøpte nytt batteri på biltema til 500kr, plugga det i og den gikk som en drøm. Nå idag så kjørte jeg den til jobb som er 5km ifra der jeg bor, da Jeg skulle hjem igjen så ville den ikke starte, den laget noen nykkelyder som ble svakere for hver gang jeg vrei nøkkelen, men denne gangen var ikke batteriet helt dødt.. den lager pipelyder du slår den av og lysene er på på og dashbordet har lys. Ringte dama og fikk start på den igjen med startkabler. Har dere noen tips hva jeg kan gjøre ? Vi frykter den spiser altfor mye batteri en det den normalt skal gjøre, ellers er bilen i veldig god stand. Den tidligere eieren nevnte ikke noe om dette. Takker for tips
Rebel-Rider Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Lukter elektrisk feil lang vei her. Skrev du kjøpekontrakt med selgeren? Det høres ut som batteriert blir kortsluttet på et eller annet vis. Sjekk spenningen på batteriet når den er i gang, det skal være over 13v, bruk et ampermeter og mål mellom batteripolen og jordingskabelen med motoren avslått for å finne ut om det er noe som trekker strøm når bilen ikke går, du skal få tilnærmet 0A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå