SwissChesus Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hei, Har vært så heldig å kjøpe en laptop med amerikansk strømforsyning (eller noe - er ikke vanlig strømforsyning i allefall. Takk selgeren for at han informerte meg om det!). Så jeg lurer på hvilke alternativer jeg har for å få strøm inn på en Dell Latitude D400. Den har strømforsyning og omformer som ikke følger europeisk standard. Kan jeg kjøpe en omformer fra europeisk til amerikansk strøm? Trenger svar raskt, da jeg er sugen på å få den opp å gå. Mvh, Swiss
PerB Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Sjekk hva som står på strømforsyningen. Mange strømforsyninger justererseg mellom bl.a. 230 volt (Norge) og 110 volt (USA) Hvis den takler begge voltstyrkende kan du nøye deg med en ny ledning mellom strømforsyningen og strømnettet,
SwissChesus Skrevet 1. september 2006 Forfatter Skrevet 1. september 2006 (endret) Hei og takk for svar. Det står følgende på strømforsyningen: Input: 100-240V - 1.5A 50-60 Hz Output: 19.5v 4.62A 90 watts Så står det faktisk "N" i en runding og CE på den dingsen som står mellom veggen og laptopen. Betyr dette at jeg kan dra på nærmeste elektroforhandler å finne en kontakt til veggen? Edit: La ved bilde av kontakten som går mot veggen. Noen som tror Clas Ohlson vil kunne ha noe som passer inn der? Evt forslag til andre butikker i Oslo området vil være høyt verdsatt. Mvh, Swiss Endret 1. september 2006 av SwissChesus
TaZ Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 (endret) Betyr dette at jeg kan dra på nærmeste elektroforhandler å finne en kontakt til veggen? Mvh, Swiss 6783853[/snapback] Ja Den takler fint 230v som vi har her hjemme Kjøp deg en av disse http://www.clasohlson.no/shop/store/printp...+6%3A18%3A17+PM Og klipp av den som er på høre side(bildene) Å koble denne er lovlig i motsettning til det meste annet innen el. innstalasjon.. Endret 1. september 2006 av taz
m-kane Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Om du ikke vil klippe og lime er det overganger fra US/UK standard til europeisk å få kjøpt. Disse er ikke spesielt dyre, men vet ikke hvor lette de er å få tak i utenom flyplasser og lignende. Kan got være elektrobutikker fører dem.
TaZ Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Om du ikke vil klippe og lime Lime? Skru mener du nok..
SwissChesus Skrevet 1. september 2006 Forfatter Skrevet 1. september 2006 Da har jeg vært å kjøpt meg en standard stikk-kontakt på Clas Ohlson. når jeg klippet opp ledningen, så var det tre kabler der. To sorte og en grønn. Hvor går de forskjellige? Den grønne i midten og de sorte på siden? Mvh, Swiss
magnum65 Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Ja, de to sorte går til de to pinnene (live) mens den grønne går til Jord (i midten). I norge er de to pinnene like, mens i de fleste andre land er en pinne live og en neutral (o-potensiale)
PerB Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Da har jeg vært å kjøpt meg en standard stikk-kontakt på Clas Ohlson. når jeg klippet opp ledningen, så var det tre kabler der. To sorte og en grønn. Hvor går de forskjellige? Den grønne i midten og de sorte på siden? Mvh, Swiss 6784898[/snapback] Vanlig koding for jord: Grønn eller grønn/gul.
SwissChesus Skrevet 1. september 2006 Forfatter Skrevet 1. september 2006 Takk for all hjelp! Det virker! Dere har reddet helgen min. Hardware.no er alltid til å stole på //Swiss
NoWiSee Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Takk for all hjelp! Det virker! Dere har reddet helgen min. Hardware.no er alltid til å stole på //Swiss 6784994[/snapback] Hehe.. Mange kloke hoder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå