Gå til innhold

IE adresselinje/rullemeny fjerne gamle linker

egils

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg bort gamle linker i IE sitt adressefelt? Har vært inne på verktøy/alternativer for internett/innhold og trykket på autofullfør og slettet det som går an der.

Men det fjerner ikke alt, er det mulig å få det bort eller må jeg formatere?

På forhånd takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve dette:

Start -> kjør/run -> skriv "regedit" uten anførselstegn, trykk OK

Naviger deg frem til: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Typed URLs

Deretter sletter du alle adressene du ikke trenger. Høyreklikk -> slett/delete.

Forsvinner de ikke med en gang er det mulig du må restarte maskinen.

Lykke til!

Skrevet
Du kan jo prøve dette:

Start -> kjør/run -> skriv "regedit" uten anførselstegn, trykk OK

Naviger deg frem til: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Typed URLs

Deretter sletter du alle adressene du ikke trenger. Høyreklikk -> slett/delete.

Forsvinner de ikke med en gang er det mulig du må restarte maskinen.

Lykke til!

6791048[/snapback]

Takk for svar men di linkene jeg vil ha bort ligger ikke der, har du noen andre forslag?

Skrevet
Hvis du sletter history under internet options burde det bli borte.

6792570[/snapback]

Det må være å slette loggen du mener? det går ikke det heller.. det er ikke alt som blir borte..

Det kan fks. være en henvisning til en mappe eller textfil som ligger på skrivebordet.. skjønner ingenting nå ufff...

Skrevet (endret)

Jeg bruker IE7 RC1, og der heter det delete history. Det heter visst logg i norsk IE6.

Jeg har googlet for deg, og her er oppskrift for hvordan du kan slette alt om ikke sletting av logg fjerner alt. Metoden innebærer editering i registry.

http://support.microsoft.com/kb/157729/

Hvis de hurtigbufrede adressene fremdeles vises i Adresse-boksen i Internet Explorer, bruker du denne fremgangsmåten:

1. Avslutt Internet Explorer.

2. Slett alle verdiene, unntatt standardverdien, fra følgende registernøkkel:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs

Et annet alternativ er et av programmene som kan gjøre jobben for deg. Dette gratisalternativet burde funke, men jeg har ikke prøvd det selv.

http://www.privacyeraser.com/free-internet-eraser.htm

Endret av Mythos
Skrevet
Om privacy keeper ikke tar det, så kikker jeg bort på deg med vantro i blikket!! Har brukt det programmet i evigheter. Det tar virkelig alt.

6796933[/snapback]

Maskinen er en dell inspiron 6400 kan det ha noe med det å gjøre for dell har jo lagt inn et eller annet greier der i explorer.. jeg har ikke formatert pc'en siden jeg fikk den.. har ikke fått med cd platen.. glemte det når jeg bestilte pc'en

Jeg har huket av på alle valg som er mulig i privacy keeper.. både på internett explorer fanen og system fanen og har ikke "spart" noen entries heller..

Skrevet (endret)
Maskinen er en dell inspiron 6400 kan det ha noe med det å gjøre for dell har jo lagt inn et eller annet greier der i explorer.. jeg har ikke formatert pc'en siden jeg fikk den.. har ikke fått med cd platen..  glemte det når jeg bestilte pc'en

Jeg har huket av på alle valg som er mulig i privacy keeper..  både på internett explorer fanen og system fanen og har ikke "spart" noen entries heller..

6797684[/snapback]

:hmm: jeg har en dell 4550, men har aldri hatt noe problemer som du nevner.

bruker bl.a. " privacy keeper " og min IE sitt adressefelt er rent.

kan være ett eller annet innstilling du har oversett i alternativer for internett.

jeg har stillt den inn at antall dager filer skal lagres i loggen er 1 døgn.

Endret av gaggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...