Gå til innhold

Lyd fra pc til stereo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som tittelen sier lurer jeg på hvordan jeg kan få spilt av lyden fra pc'n via stereo'n..

Stereoanlegget står kun 2 meter fra pc'n, så alt jeg trenger er vel en kabel? eller?

har utrolig lite peiling på området, setter pris på all hjelp :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du trenger er mest sannsynlig en ledning med 2 coaxial i ene enden og en miniJack i andre enden. Det er litt vanskelig å svare på noe som er så lite utfyllende, men hvis du poster noen bilder av stereo og data så blir det mye lettere for folk å hjelpe. :)

lykke til!

Skrevet

Dersom lydkortet og forsterkeren din har coaxial eller optisk tilkoblinger kan du overføre lyden digital. Hvis ikke kan du bruke en kabel med mini jack plugg i den ene enden (pcen) og phono plugger (som regel hvite og røde) i andre enden (stereoannlegget) disse kablene kan fås i hifi butikker de fleste data butikker og butikker som clasholson og biltema.

Skrevet (endret)
Det du trenger er mest sannsynlig en ledning med 2 coaxial i ene enden og en miniJack i andre enden. Det er litt vanskelig å svare på noe som er så lite utfyllende, men hvis du poster noen bilder av stereo og data så blir det mye lettere for folk å hjelpe. :)

lykke til!

6779952[/snapback]

tja, har ikke noe kamera her nå, så blir dårlig med bilder.. men har JVC MX-J750R som stereo, og en helt vanlig pc ( :p ) med lydkort integrert på hovedkortet..

Info on stereoanlegg var visst på tysk, men vansklig å finne no særlig info om anlegget...

Edit: Info nederst på siden.. :p Hvis det hjelper noe

Endret av freddy1
Skrevet (endret)

Heisann !

Skal prøve å beskrive hva du trenger :p

Men før jeg sier hva du trenger burde du ta en sjekk bakpå om du ser 2 innganger som er

Rød og Hvit

hvis du har , så er det lykkedagen din :p

BKF8V3013EF1_5M_260_260.jpg

Kabelen !

De 2 som er farga skal gå inn i annleget, mens den jack 3.5 mm :p, skal i pcen hvor du ellers stikker inn vanelige pc høytalerene ! ^^

Så leter du etter AUX på annlegget hvis du har da :p

Lykke til :thumbup:

Masse skrive leif,men vi får leve med det :p

EIDT: Cinch-Eingang AUX: Ja Du har det på annlegget !

Endret av m4sta
Skrevet

anlegge ditt skal ha AUX ifølge beskrivelsen.

så du kan benytte kabelen som er avbildet i posten over

anlegget ditt har IKKE optisk inngang... så du kan ikke benytte optisk kabel

Skrevet
Heisann !

Skal prøve å beskrive hva du trenger :p

Men før jeg sier hva du trenger burde du ta en sjekk bakpå om du ser 2 innganger som er

Rød og Hvit

hvis du har , så er det lykkedagen din :p

BKF8V3013EF1_5M_260_260.jpg

Kabelen !

De 2 som er farga skal gå inn i annleget, mens den jack 3.5 mm :p, skal i pcen hvor du ellers stikker inn vanelige pc høytalerene ! ^^

Så leter du etter AUX på annlegget hvis du har da :p

Lykke til  :thumbup:

Masse skrive leif,men vi får leve med det :p

6780050[/snapback]

yess da, var aux-inngang bak på stereoanlegget.. men da blir det clas olson eller elkjøp i morgen (i dag, over midnatt :ohmy: ) å så får vi håpe på at det funker..

Takk alle for utrolig kjappe svar :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...