Gå til innhold

the Green Pyramid


Anbefalte innlegg

Her kommer min arbeidslogg for Green Pyramid.

Basert på Nano-itx og dvd slot-in/slim line.

Startloggen var Her før.

 

Du kan komentere framgangen, komme med tips og tilbake meldinger Her

post-97216-1157019011_thumb.jpg

 

Takk til min sponsor

post-97216-1158350731_thumb.gif

 

15% avslag i pris på produkter kjøpt hos dem:

1 x SEAGATE MOMENTUS 40GB ATA100 2.5HH 10MS 5400RPM 2MB NS

1 x Overgang fra 2,5" til IDE kabel

1 x Powersett for ITX byggere

1 x Overgang IDE til slim CD

1 x Panasonic CW8124 Slotload Slimline Combo CDRW/DVD

1 x EPIA NL 10000

Endret av Denniz84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn, da har jeg vært til innkjøp av diverse saker og tin:

1 multiverktøy med deler

1 deler til multiverktøy

4 føtter til kabinettet

plexiplater

rør til vifte og no mer..

 

Nå har jeg laget en modell i papir som jeg tok bilde av (legger inn to her), for å se de rette proposjonene og str den måtte ha for å få plass til dvd, hoveedkort, howedkort kjølegrill med vifte og harddisk.

(den kube aktige saken inni representerer str ting inni vil ha.)

 

Etter å ha kuttet en pleksi plate fant jeg ut det var et skikkelig dårlig egna materiale å bygge av :(

Hadde store planer om en helt klar pyramide men pleksien smelter når jeg kutter den med multi kutter saken. hmmm, *tenke tenke*.. Jeg har sendt to mailer om sponsing, fått svar på en, de kunne ikke sponse men kunne gi meg rabatering i prisene på det jeg kjøpte, så venter på svar fra de ang det. Ikke fått svar fra andre stedet men ting tar jo tid.

 

Sendte mail til tre steder, hadde en idé om at jeg kanskje skulle støpe veggene til kbinettet selv, skreiv og hørte om noen viste om eller hadde flytende acryl/plast, Skrev og dimensjonene på det jeg skulle bygge. Fikk svar fra KEM at de ikke hadde noe, men jeg kunne maile en annen som de gav mail adr til og høre med han, heh så sa de det kanskje ville ta mnd å tørke en massiv kube på 20x20x20.. *rødme* liten missforståelse der hehe

post-97216-1157130790_thumb.jpg

Her er papir modellen og sånn kabinettet gjerne vil se ut..

post-97216-1157130861_thumb.jpg

Her er innsiden av modellen så ser man litt hvordan plass interne komponenter vil ta..

 

Gjerne post komentarer Her

Lenke til kommentar

Har nå bestilt:

1 x SEAGATE MOMENTUS 40GB ATA100 2.5HH 10MS 5400RPM 2MB NS (ST94011A (2540) = NOK655.00

1 x Overgang fra 2,5" til IDE kabel (ovg25ide) = NOK78.00

1 x EPIA N 10000 (n10000) = NOK2,700.00

1 x Powersett for ITX byggere (2688/POWER) = NOK398.00

1 x Overgang IDE til slim CD (OVGSLIM) = NOK148.00

1 x Panasonic CW8124 Slotload Slimline Combo CDRW/DVD (CW8124B) = NOK798.00

 

Håper de gir meg en god rabatering av prisene på carputer.no

 

Noen som har erfaring med hvor mye rabatter de vanligvis gir?

 

Nå skal jeg igan med å skjere det nye materialet mitt, så får vi se hvordan det blir :)

 

de var usikkre på hvordan de var i forhold til varme, men jeg tar en bit og holder forran hårfønern litt så ser vi hva som skjer ;)

Lenke til kommentar

Sånn, pyramiden er montert sammen :)

Ikke fått noe svar på hvor mye jeg får i rabatt på produktene jeg har bestilt :( *spendt*

 

Legger inn noen bilder av den monterte pyramiden.

 

post-97216-1157583797_thumb.jpg

Bakside og side

 

post-97216-1157583833_thumb.jpg

side og front. Som dere ser har jeg fått lim på plexien :(

 

post-97216-1157583875_thumb.jpg

Siden, Noen som har lurt tips på hvordan fjerne hurtiglim fra plexien?...

 

Gjerne komenter Her

Endret av Denniz84
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg en hyggelig telefon fra carputer.no som beklaga forsinkelse og sa at jeg fikk 15% rabatt på det jeg bestilte hos de :)

Han sa og at den harddisken jeg bestilte ikke var tilgjengeli nå men han bytta den emd en annen, håper den er like bra :)

 

Mens jeg skreiv detta fikk jeg en telefon til om at han hadde et annet hovedkort som var litt mere fleksibelt (det andre var ikke på lager) så detta blir spennende :)

 

Gleder meg masse :)

 

I helga skal jeg bygge kabinettet på nytt siden det forgje blei tyggd på av hunden hehe, og en mulighet for å fikse så ufinheter som jeg fikk på det andre.

 

Gog helg alle sammen

Lenke til kommentar

Sånn Litt oppdatering:

sjekket litt på kabinettet mitt. Det er helt ok, men jeg får ikke forsterket det nokk uten å la det se helt jævlig ut :( Har kommet på tanken og kanskje bytte kabinett siden mitt prosjekt går mest på å bruke små komponentet.)

 

Men, tenker jeg fullfører Pyramiden prosjektet og heller lager et kabinett i tilleg som jeg kan dokumentere raskt i en annen arbeidslogg.

 

Hva tror dere?

 

Ps: Jeg spurte om sånne kabler for power knapp og dvd knapp.

 

Vel jeg var ute å gikk, og hva ser jeg, jo et kabinett som var kasta på gata og ramponert, jeg gikk bort og titta og hva fant jeg? Jo. Kabler til power knapp, power-led og en hdd led med en kabel og led lampe :D så fantastisk :D

 

Men mitt spørsmål:

Kan jeg bruke en kabel det står power led på til dvd knappen??..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det en stund siden jeg har posta noe her, har vært litt opptatt med skole :(

 

Har mottatt ting fra clas ohslon og elfa.

 

en 0,5mm aluminiumsplate (lage et rack for hdd, hk, ps og dvd)

en 2,0mm aluminiumsplate (lage bunn i kabinettet og montere racket på)

lys dioder

metall tang/kutter.

 

to knpper. (power og dvd)

- (disse skjønner jeg ikke hvordan skal funke, prøvd å holde de og trykke på de men det er jo ingen ting som går inn. Noen som skjønner de? Knappene jeg snakker om

 

Har kuttet ut en åpning i min nye "pyramide" og montert inn en bit plexi, denne blir belyst av power lyset :) (dette tok meg mange banneord og besvergelser å komme gjennom og få det "fint" så looken blir nok ikke aluminium siden overflaten fikk litt sår og styggheter (men en kul lakk så blir det bra, tenker sort siden lyset er blått, forslag til lakk som sitter på metall og får fin overflate og sånt?)

 

post-97216-1159800962_thumb.jpg post-97216-1159800983_thumb.jpg

Kabinettet og en detalj

 

Kuttet til racket (dette gikk veldig lett)

post-97216-1159801047_thumb.jpg

 

Kuttet til bunnplata, dette gikk sånn tålelig, slipe litt kanter på det, men fy så vanskelig, tungt og hardt å kutte 2mm.. anbefales ikke..

post-97216-1159801092_thumb.jpg

 

Se tykkelse forskjellen..:

post-97216-1159801325_thumb.jpg post-97216-1159801372_thumb.jpg

 

 

Sånn skal det bli sånn ca seenes ut inni:

post-97216-1159801129_thumb.jpg

 

Nå hadde jeg bestilt et sånt screw sett på komplett, men det kom jo aldri inn på lager :( så tenker jeg tar en tur på clas ohlson og ser der (hadde et til 39, men kom på nesten 200 om jeg bestilte det) ellers kanskje de har det inne på datakjeden.

 

Gjerne kom med kommentarer Her til bl. knappene jeg har kjøpt og alt mulig annet dere vil nevne eller kommentere :)

 

Takk for nå ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg gir snart opp :(

Det kommer ingen motivasjon.

Etter en god del motgang med metallet i det nye kabinettet aner jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg tror jeg vil slite meg ut med å skulle kutte ut plass til alle ut og innganger. Og om det ikke blir noe fint resultat så vet jeg jeg kommer til å gå å irritere meg over det når jeg blir ferdig.

Men å skulle bytte kabinett enda en gang er jo også litt dumt siden jeg går vekk fra konsept navnet Green Pyramid

 

Oppdatering ellers:

- kjøpt grunning, hvit lakk, klar lakk og metall pulver (blandes i klar lakken for å få en skimmer efekt på det hvite)

- kkjøpt en plate med huller i (hullene var jo for store så om den blir brukt gjennstår å se)

 

 

Kom med synspunkter, meninger og tips om dere har lyst.

Komentarer

 

:cry::cry::cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...