Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Jeg finner ikke ut av agp driver problem


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Har et gammelt problem jeg atter en gang har satt meg ned for å løse.

 

Det har seg slik at jeg ikke får starta opp win xp når jeg har installert. Jeg mistenker( med 95% sikkerhet) at det er agp driveren som f***er opp for meg.

Det som er litt rart er at den agp driveren som blir kjørt under selve installasjonen funker helt fint, mens den som blir kjørt når jeg kjører windows, ikke funker så bra(blir masse striper på skjermen, hvis jeg i det hele tatt kommer inn). Dette problemet hadde jeg også med win 2k, men det løste seg etter en oppdatering.

 

Det jeg da lurer på er om det er noen der ute som veit hva denne agp driveren som blir kjørt under installasjonen heter. Jeg har prøvd å finne ut av det gjennom å titte på filene på installasjons cd'n, men klarte ikke å finne svaret der.

 

For min lille idè er at jeg kan bytte ut windows agp driveren med installasjons agp driveren. Veit selvfølgelig ikke om dette vil virke, men det er jo verdt et forsøk.

 

Håper dere kan hjelpe meg der ute et sted :)

Endret av mikaelbrun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et Radeon 9550 kort ? det har vaert flere problemer med striper og saann, det er en annen post om det, husk aa soke neste gang, drivere burde fiske det: Radeon Drivers

 

Hvis du ikke har 9550 saa les nedenfor:

 

Har ikke kommet noe lengre inn i problemet men det virker mulig at du har en device conflict, anbefaler deg og sjekke at du sjekker om du kanskje har skjermen din plugget i riktig input, jeg vet at det virker ekstremt basic men hvis skjermen staar i mobo input-et saa er det mulig aa faa lignende problemer. Ellers saa kan du sjekke Control Panel>Administrative tools>computer management -- device manager gaa paa graphics card og sjekk om det er noen conflicts. hvis det ikke er det burde du gaa i Computer Management og velg "Event Viewer" gaa igjennom alle kategoriene og se om du finner noen error. Hvis du finner noen error (som i den menyen er markert som roed "X") saa ta all informasjonen og sok google.

Unnskyld for langt svar .. ;)

Endret av henxp
Lenke til kommentar

Det er vanlige symptom hvis grafikkbrikken er for varm eller er skadet. En mulig forklaring på at skjermbildet under installasjoner er fint, er at den da bruker VESA VBE-oppløsning. Da er det cpuen som tar seg av jobben.

 

Sjekk vifter for støv. Forsøk også gjerne andre drivere.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Har du et Radeon 9550 kort ? det har vaert flere problemer med striper og saann, det er en annen post om det, husk aa soke neste gang, drivere burde fiske det: Radeon Drivers

 

Hvis du ikke har 9550 saa les nedenfor:

 

Har ikke kommet noe lengre inn i problemet men det virker mulig at du har en device conflict, anbefaler deg og sjekke at du sjekker om du kanskje har skjermen din plugget i riktig input, jeg vet at det virker ekstremt basic men hvis skjermen staar i mobo input-et saa er det mulig aa faa lignende problemer. Ellers saa kan du sjekke Control Panel>Administrative tools>computer management -- device manager gaa paa graphics card og sjekk om det er noen conflicts. hvis det ikke er det burde du gaa i Computer Management og velg "Event Viewer" gaa igjennom alle kategoriene og se om du finner noen error. Hvis du finner noen error (som i den menyen er markert som roed "X") saa ta all informasjonen og sok google.

Unnskyld for langt svar ..

 

For å gi et greit svar på det. Kjører på et 9800pro kort. Har prøvd med 2 forskellige 9800pro kort og fått samme resultat. Når jeg oppdaterer driveren med nyere ati driver går alt bare dritt.

 

Med tanke på at jeg hadde samme probelemet med win 2k og det løste seg ved oppdatering av windows(regner med det da blei lasta ned en ny agp driver), så vil jeg ikke tro at det er skjermkortet. Og det sitter ordentlig i da jeg ikke har tatt det ut etter 2k perioden.

 

Ellers er det veldig vrient å søke opp conflicts og slikt da det er fullt av striper over hele skjermen. Dette gjør det vanskelig å lese det som står på skjermen.

 

Det er vanlige symptom hvis grafikkbrikken er for varm eller er skadet. En mulig forklaring på at skjermbildet under installasjoner er fint, er at den da bruker VESA VBE-oppløsning. Da er det cpuen som tar seg av jobben.

 

Sjekk vifter for støv. Forsøk også gjerne andre drivere.

 

Skal gå over med q-tips og prøve om det funker. Men som sagt, det har funka med 2k, så jeg regner med at det er en driver feil.

Skulle gjerne ha funnet riktig agp driver, men nå sliter jeg litt med å komme på internett også, noe som gjør det litt vrient å oppdatere windows. Har prøvd å laste ned agp driver uten at det har virka.

 

Snart så kjøper meg ny pc på avbetaling .....over lang lang tid :hrm:

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...