olmaka Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Har nettopp lest intervjuet med Bohemia Interactive angående Armed Assault (ArmA /AA osv.) her på Gamer.no. Har selv bare "pirket litt i overflaten" på DEMOEN til Operation Flashpoint (OpFlash / OF osv.?), men har lest om at det "en gang i framtiden" skal komme en OF2 - foreløpig bare kalt "Game 2". (Bohemia Interactive har visstnok ikke rettighetene til å bruke navnet Operation Flashpoint i framtidige spill, derfor kalles den framtidige OF2 for "Game2"?). Det jeg lurer på er dette: Hva er det som gjør at AA IKKE er oppfølgeren til Operation Flashpoint? Hvorfor regnes AA bare som en midreverdig "halvkaste", mens man venter på (den mytiske) "Game2"? Martin
KristianF Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Samme situasjon forvirra meg også en del for ikke så lenge siden. Sånt som jeg har forstått det, så er det utgiverne som har retten til å bruke navnet "Operation Flashpoint". Utviklerne samarbeider ikke med de samme utgiverne mer, så de må bruke et nytt navn, altså Armed Assault (som forresten er som en stor oppgradering av OFP). De gamle utgiverne (som gav ut Operation Flashpoint), driver å lager Operation Flashpoint 2. Og de samme som da lager Armed Assault driver også å lager "Game 2" (altså etterfølgeren til Operation Flashpoint, som ikke har fått noen navn enda). Har jeg tatt feil på noe her, så hadde det vært fint om noen kunne rette meg.
TST Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 "The name Operation Flashpoint is a trademark owned by Codemasters, whether or not we could use either Operation or Flashpoint as parts of a title is one for the lawyers, but I think it would be an unnecessary and shallow attempt to link the games if we did try to do that." -- Paul R. Statham i Bohemia Interactive.
Smooth Ceiling Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Kjøp OFP 1985 GOTY (Game Of The Year) edition, koster lommepenger fra f.eks. Play.com og er verdt hver krone. Bruk tid til å lære deg hvordan du utnytter editoren (for den er avansert), og nettet er fullt av gode tips for både nybegynnere og avanserte missionmakere Da har du et bra utgangspunkt for både Armed Assault og "Game 2", vil jeg tørre å påstå. De blir enda en del mer avansert på slike områder, så det er greit å være varm i trøya til dess. Dessuten holder OFP 1985 fint koken den dag i dag. En av de største styrkene i spillet er hvordan du aldri vil løpe inn i en usynlig mur noe sted.. fjellet du ser langt i det fjerne, kan du løpe til og bestige. Du vil aldri måtte zone eller noe slikt. Det er en lang rekke kjøretøy og farkoster tilgjengelig allerede når du har kjøpt spillet, og i tillegg er det et utall som du kan laste ned fra nettet (samme med missions). Og vil du lage noe selv, er det bare å lære 3D og sette i gang.. Mulighetene med OFP 1985 er fremdeles enorme. Armed Assault og "Game 2" vil bli en del mer realistisk, få langt fler scripts o.s.v.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå