Gå til innhold

Hjelp! 6280 sendt til Tyskland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en nokia 6280 i juni. 3 uker senere leverte jeg den inn med problemer (støv, prob med ordliste slark, osv) Fikk telefonen igjen etter 2 uker med nytt FW men ellers ingenting. Hadde stadig de samme problemene + et par til.

For 3 uker siden sendte jeg telefonen inn til rep nr 2 og da jeg ikke har hørt noe mer tok jeg i dag kontakt på telefon til serviceverksted. Da fikk jeg vite at de hadde prøvd å fikse telefonen min men uten hell. De har nå sendt telefonen videre til et verksted i Tyskland for å PRØVE å fikse den der. Spurte hvor lenge det ville gå før jeg fikk telefonen tilbake. Fikk da svar at det iallefall ville gå 2-3 uker, de hadde visst veldig stor pågang. Mens dette har pågått har siba utstyrt meg med en nokia 1101 som jeg er drittlei.

Jeg kjøpte ikke en kamera og 3G telefon for å brenne inne med denne dritten her.

Mitt spårsmål er om jeg har krav på å gå til siba og heve kjøpet, telefonen er jo i teorien på sin 3 service siden de ikke klarte å fikse i norge. Hvor mye dritt å vi mobilforbrukere måtte finne oss i??

Hjelp!!

SIBA SUGER! :mad:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
Hva som er innen rimelig tid og hva som er vesentlig ulempe blir jo en vurderingssak. Men har man kjøpt ny mobiltelefon til 3000 kr og blir avskåret fra å bruke den i flere uker, så vil jeg kategorisere det som en vesentlig ulempe. Problemet er da at butikken som regel har en annen oppfatning av dette.

Du kan jo pent be om en bedre lånetelefon som har de funksjonene 6280 har. Går ikke det kan du jo prøve å heve kjøpet.

Skrevet

nei,du kan ikke heve kjøpet på din 6280.Den er inne for 2 gangs rep, og forhandler har 3 forsøk, før du kan heve kjøpet ditt...

og når du i tillegg klarer å kjøpe den modellen som det er skrevet opp og ned om i diverse aviser og forumer med mest feil. syntes hvertfall ikke jeg synd på deg. dette visste du vel at telefonen du skulle kjøpe er preget av masse feil.

Og da får du bare klare deg med lånetelefonen som siba har gitt deg så lenge.

selvom det tar litt lenger tid en normalt...

Og legge skylden på crappy kvalitet på siba blir vel litt feil.

ta det heller med Nokia !!

Skrevet
nei,du kan ikke heve kjøpet på din 6280.Den er inne for 2 gangs rep, og forhandler har 3 forsøk, før du kan heve kjøpet ditt...

og når du i tillegg klarer å kjøpe den modellen som det er skrevet opp og ned om i diverse aviser og forumer med mest feil. syntes hvertfall ikke jeg synd på deg. dette visste du vel at telefonen du skulle kjøpe er preget av masse feil.

6765391[/snapback]

Har lite peiling på mobil, hva som er bra og hva som er dårlig. Visste heller ingenting om nokia 6280 før jeg kom til siba og de anbefalte meg den. Når du kjøper en relativt ny og dyr telefon som rett og slett faller sammen, sender på service, er det ikke da rimelig at du iallefall får en telefon som kan tilsvare 6280? Har jo knapt hatt telefonen mellom hendene siden jeg kjøpte den i juni.

Skrevet

6765391[/snapback]

Ifølge forbrukerkjøpsloven kan selger tilby seg å reparere produktet innen rimelig tid. Jeg synes 6 uker er mye mer en rimelig tid. Det står også om det ikke medfører noen vesentlig ulempe for kjøperen. En nokia 1101 i bytte for en 6280 er for meg en STOR ulempe ergo oppfølger ikke Siba etter min mening det som står i kjøpsloven.

Noen enig? \ uenig?

Skrevet

selv om 1101 ikke er den samme telefonen som en 6280, så dekker den de vanlige basisfunksjonene slik som ringe, meldinger.tar jeg ikke feil så er det kalender med klokkefunksjon, med alarm.

så den dekker primær behovene dine.

har selv hatt den fantatiske lånetelefonen til siba 1101, og den dekker mine primærbehov for en stund, så regner med at den gjør det med deg også

selvom den ikke har alle tillegg funksjonene som 6280 har

og 6 uker på service er lenger tid en normalt, men ikke heeelt værst når det kommer til rep tid.(vet du kommer til å mene noe annet)

Siden du har lånetelefon så syntes hvertfall ikke jeg synd på deg...Sorry

Skrevet
selv om 1101 ikke er den samme telefonen som en 6280, så dekker den de vanlige basisfunksjonene slik som ringe, meldinger.tar jeg ikke feil så er det kalender med klokkefunksjon, med alarm.

så den dekker primær behovene dine.

Nokia 1101 har ikke kalender. Har selv hatt denne lånetelefonen fra Siba. Dessuten har den kun WAP via GSM, noe som fører til ekstremt høye surfekostnader.

Og grunnen til at jeg kjøpte Nokia 6280 for rundt 1/2 år siden var for å ha et digitalkamera lett tilgjengelig. Derfor kunne jeg ikke levere inn min 6280 før etter sommerferien, da jeg visste at jeg ikke ville få en kameratelefon til lånetelefon. Altså er Nokia 1101 som lånetelefon ikke bra nok. Den dekker på ingen måter basisbehovene til dagens mobilbrukere.

Skrevet
Og grunnen til at jeg kjøpte Nokia 6280 for rundt 1/2 år siden var for å ha et digitalkamera lett tilgjengelig. Derfor kunne jeg ikke levere inn min 6280 før etter sommerferien, da jeg visste at jeg ikke ville få en kameratelefon til lånetelefon. Altså er Nokia 1101 som lånetelefon ikke bra nok. Den dekker på ingen måter basisbehovene til dagens mobilbrukere.

6766360[/snapback]

Takk for støtten Joddleif. :thumbup: Sitter nå og psyker meg opp til å besøke siba i morgen for å få en bedre tlf eller heve kjøpet.

Må jo bare prøve! :)

Skrevet
Det høres veldig uprofosjonelt ut. Hvorfor kunne de ikke sende den til sverige f.eks?
Si det... De har vel sine spesialister. Selv om det sikkert hadde vert billigere for Nokia å bare gitt kunden en ny telefon. Men så ønsker de vel å finne feilen, slik at de kan rette den opp i fremtidige firmwares. Hadde tidligere en Nokia 3230 som først ble sendt til Danmark, og så Storbritannia mener jeg å huske...
Skrevet

er vel bertelsman i tyskland som har den tenker jeg. teleservice får ikke fikse dette problemet i norge, og nokia vil at den skal sendes til tyskland. før sommeren ble det snakk om at de skulle sendes til deltaservice, men de har også sprengt kapasitet, så tyskland er løsningen fremdeles. det er kjipt, men sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...