Gå til innhold

256mb kontra 512mb? + mye mere


xcyber

Anbefalte innlegg

hva er best av:

Sapphire Radeon X1900GT 256MB til 1595,-

eller

Sapphire Radeon X1600PRO 512MB til 999,-

 

kjører begge kortene bf2 på full grafikk?

 

Etter ett uhell med maskina mi så tror jeg at strømforskyning, skjermkort (radeon 9700 pro 128mb) samt hovedkort har fått en knekk og jeg må bytte de delene ut..

 

Vil kortene funke på en chieftec 400w strømforskyning med to hd, to dvd-rom etc.. eller hva mener dere vil være det beste kjøpet for en billigst penge?

 

har ett Chieftec Dragon DX-01SL-D - miditårn - utvidet ATX (E-ATX) som jeg tenkte jeg kunne bruke videre.. men det hadde vært kjekt om noen kunne hjelpe til med ett valg av ett bra hovedkort som passer + strømforskyning, prosessor og skjermkort til en pris på ca 3-3500 totalt..

 

har 1gb crucial pc2700 ddr-dimm ram som jeg muligens kan gjenbruke.. om mulig - hvis det ikke er ødelagt også..

 

(pc`n går i blue-screen/reboot av og til etter at jeg hot-connectet en ide-disk) :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må nokk minst ha 2gb minne er jeg red for og kunne kjøre BF2 på full grafikk

6762452[/snapback]

 

Tullball, har prøvd med både 1 og 2 gig og forskjellen er minimal med mindre du kjører alt på ultra high. Se her.

6762548[/snapback]

 

Tja, jeg kan ikke kjøre ultrahigh pga elendig skjermkort, 6600 gt, men merket likevel vesentlig forbedret loadetid ved overgang fra 1 til 2 gb. Dessuten er det jo selvsagt en fordel med mye ram når du har mange programmer gående i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

På 64 player servere opplevde ihvertfall jeg "minne lagg" (Når pc'en går tom for ram og leser direkte fra hardisken istedet) da jeg kun brukte 1 gig og hadde alt på fult. Etter jeg kjøpte 2gb kingston hyperx minne forsvant laggen med en gang... :whistle:

 

Edit: jeg har Gainward 7800gt 512 mb grafikkort. :thumbup:

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...