Gå til innhold

Hvilket program logger temperatur?

Ronny M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, nå vet jeg ikke helt hva du mener med at den logger!

Men jeg tror jeg har akkurat det du leter etter SpeedFan

Her kan du se temperaturen på alle komponenter i pc'en + at du kan stille på viftene hvis du vil øke styrken osv...

Hvis du åpner programmet og trykker på den ene fanen altså det helt til høyre, så kan du velge slik at du ser temperaturer i et diagram, da vises tempen over flere timer hele tiden...

slik at du har totalt overvåkning over pc'ens temp...

håper dette var det du lette etter :thumbup:

Har du noen spørsmål, er det bare å spørre i vei

lykke til

Skrevet

Jeg bruker Everest for å se temperaturene, men det er jo kun i real time.

Jeg vil ha et program som logger tempen over tid, slik at jeg kan gå inn etter at jeg f.eks har spilt et spill, eller kjørt en benchmark, for å se hvor varm cpu og gpu har vært under denne belastningen.

Er det speedfan som er tingen da eller? Ingen andre? Prøvde speedfan for litt siden, men det ville ikke funke på min maskin av en eller annen grunn. Fikk en feilmelding, men husker ikke hva det var.

Skrevet (endret)

hmm, speedfan logger jo temperaturen over tid ja...

den viser værtfall en statistikk over hvor mange grader pc'en din har vært over lang tid!

den viser det så lenge den er skrudd på liksom...

jeg skal sjekke litt rundt, hvis dette ikke fungerer på din pc..

kommer desverre ikke på noen andre programmer i farten

hmm, jeg fant et lite utiklipp her, dette er ikke et program, men her kan du logge temp på skjermkortet tror jeg værtfall:

Det er garanter ikke PSU'en (med mindre du har en overfylt maskin da). Jeg kjører en Shuttle P4 2,4Ghz, 1,5GB Ram, 6600GT TDH 128, 2HDer, 1 DVD-brenner...alt på en 240w strømforsyning, null problemer

Men har du mye i maskinen prøv å koble vekk ting som du "ikke" trenger, da kan du med sikkerhet se om det virkelig er PSUen som er for svak. Kjører du XP, så anbefaler jeg at du høyre klikker på nvidia ikone nede vek klokken. Velg "Nvidia Control Panel" trykk så på "overvåk temperatur instillinger" huk av på "Fortsett å logge temperatur..." minimer vinduet, kjør opp et spill, ta en kjapp spillerunde så grafikk kortet får kjørt seg litt. Avslutt spillet og gå tilbake til nvidia temperaturmåleren. På mitt GF6600GT TDH så kommer temperaturen opp mot rundt noen og 70 grader, og det er i et dårlig ventilert shuttle kabinett.

Endret av GamEzoR
Skrevet

Jeg søkte litt på www.download.com

der finner jeg masse, men siden det er du som skal ha dette, forseslår jeg at du søker her selv!

Søk på feks temperature log, eller temperature...

noe i den dur, da finner du nok det du leter etter, og husk at ingen av disse programmene skal være skadelige siden download.com bare legger ut "trygge" programmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...