Gå til innhold

2 oppsett- AMD x2 vs Intel Core 2 Duo - max 8000,-


Anbefalte innlegg

Kameraten min skal få seg ny PC... Denne må IKKE overstige 8000,-

 

Har laget to oppsett for ham:

 

Core 2 Duo og AMD X2

 

Mye er likt, men noe er også litt anderledes...

 

Noen som kan si hva som er "best" til spilling? Ønsker ingen subjektive meninger om at AMD er bedre enn Intel eller motsatt.. Hvis dere kommer med påstander, ønskes gjerne en link som bekrefter dette (gjerne en test)

 

Er det ellers noe annet enn prosessor som dere har noen kommentarer på?

 

Ikke vær redd for å skrive :thumbup:

 

Takker for de svarene jeg får!

 

EDIT: Delene ønskes kjøpt hos PS Data

Endret av Diff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den rammen du har valgt er altfor treig

Anbefaler at du spytter i 300 kr meir og går for denne Ocz Rammen :thumbup:

800mhz Ocz rask Ram

 

EDit ser at du vil kjøpe kun fra Psdata

Anbefaler da denne Psdata Geil ram 2gb med Cl4:=)

6760247[/snapback]

Brikker på 667MHz kan jeg være enig i, men 800MHz og CL4 er ikke nødvendig til "normale" brukere, ivertfall ikke innenfor et slikt budsjett. Slike dyre brikker er først og fremst for overklokking.
Lenke til kommentar
Den rammen du har valgt er altfor treig

Anbefaler at du spytter i 300 kr meir og går for denne Ocz Rammen :thumbup:

800mhz Ocz rask Ram

 

EDit ser at du vil kjøpe kun fra Psdata

Anbefaler da denne Psdata Geil ram 2gb med Cl4:=)

6760247[/snapback]

Brikker på 667MHz kan jeg være enig i, men 800MHz og CL4 er ikke nødvendig til "normale" brukere, ivertfall ikke innenfor et slikt budsjett. Slike dyre brikker er først og fremst for overklokking.

6760479[/snapback]

Hans nåverande brikker koster 1691Link

Brikkene eg anbefalte koster 1890 link

 

Med andre ord ein forskjell på 200 kr.

Meiner du at ein prisforskjell på 200 kr er for mye når han kan gå fra 533mhz til 800mhz med god latency?

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar
Den rammen du har valgt er altfor treig

Anbefaler at du spytter i 300 kr meir og går for denne Ocz Rammen :thumbup:

800mhz Ocz rask Ram

 

EDit ser at du vil kjøpe kun fra Psdata

Anbefaler da denne Psdata Geil ram 2gb med Cl4:=)

6760247[/snapback]

Brikker på 667MHz kan jeg være enig i, men 800MHz og CL4 er ikke nødvendig til "normale" brukere, ivertfall ikke innenfor et slikt budsjett. Slike dyre brikker er først og fremst for overklokking.

6760479[/snapback]

Hans nåverande brikker koster 1691Link

Brikkene eg anbefalte koster 1890 link

 

Med andre ord ein forskjell på 200 kr.

Meiner du at ein prisforskjell på 200 kr er for mye når han kan gå fra 533mhz til 800mhz med god latency?

6760542[/snapback]

Les hva jeg skriev. Jeg foreslo 667MHz-minne. Jeg tenkte på noe lignende dette: Geil 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300 667MHz Value 5-5-5-15 Brush Aluminum Retail 1642 kr
Lenke til kommentar

Ser nok ut som om det blir Core 2 Duo da :)

Dere nevner oppgraderinger, problemet er at budsjettet allerede har sprekt etter at en strømforsyning også må kjøpes inn... Hvis jeg skal oppgradere noe av det som er nevnt, må en eller flere av delene nedprioriteres

 

EDIT: Takker Effikan, skjønner virkelig ikke hvorfor de brikkene du viser skal være billigere enn de jeg fant, men pytt: Bedre og billigere :cool:

Endret av Diff
Lenke til kommentar

Ville nesten ikke kalt det en spillePC uten ett 7600GT: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128096&mlevel=270302

PS har faktisk ikke noen x1900GT (tåpelig) og det blir nok litt dyrt uansett.

 

De minnebrikkene til Efikkan er eneste fornuftige i ett så presset oppsett.

(De 200kr. ekstra i skjermkort gir mye mer ytelsesgevinst enn 800mhz minne.) Du kan f. eks. spare de 200 kr. ved å velge dette kabinettet: http://www.psdata.no/ps.asp?it=114746&mlevel=100500

 

Edit: Nei, det skjermkortet med ekstra minne vil ikke gi noen serlig ytelsesøkning. ett 7600GT derimot er strengt annet i en helt annen klasse, og vil gi ett strot ytelsesløft.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Ville nesten ikke kalt det en spillePC uten ett 7600GT: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128096&mlevel=270302

PS har faktisk ikke noen x1900GT (tåpelig) og det blir nok litt dyrt uansett.

 

De minnebrikkene til Efikkan er eneste fornuftige i ett så presset oppsett.

(De 200kr. ekstra i skjermkort gir mye mer ytelsesgevinst enn 800mhz minne.) Du kan f. eks. spare de 200 kr. ved å velge dette kabinettet: http://www.psdata.no/ps.asp?it=114746&mlevel=100500

 

Edit: Nei, det skjermkortet med ekstra minne vil ikke gi noen serlig ytelsesøkning. ett 7600GT derimot er strengt annet i en helt annen klasse, og vil gi ett strot ytelsesløft.

6760861[/snapback]

 

Jepp dette forslaget fra Watercool virker svært så fornuftig

Lenke til kommentar
Om man har stramt budskjett er det tullete å bruke opp pengene på å kjøpe kabinett og powersupply ved siden av istedet for å kjøpe ett rimeligere kabinett MED powersupply og heller bruke pengene på hardware...

 

 

IMO

6761309[/snapback]

 

Så enig så enig. Men, ungdommen i dag... "its all about the bling bling" :whistle:

Lenke til kommentar

Har sett litt på billige og bra kabinett med powersupply, og da tror jeg det er lite som slår f.eks dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=22806

 

Det har et 350w powersupply med to 12v kretser, en på 15a og en på 10a og utfra en test jeg så kunne du dra ihvertfall 300w på de tilsammen uten problemer... Det blir da 200kr til spart...

 

Å da oppgradere til 7900gt eller x1900gt burde ikke være utenfor rekkevidde.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Har sett litt på billige og bra kabinett med powersupply, og da tror jeg det er lite som slår f.eks dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=22806

 

Det har et 350w powersupply med to 12v kretser, en på 15a og en på 10a og utfra en test jeg så kunne du dra ihvertfall 300w på de tilsammen uten problemer... Det blir da 200kr til spart...

 

Å da oppgradere til 7900gt eller x1900gt burde ikke være utenfor rekkevidde.

6761530[/snapback]

 

Skjønner hva du mener, men som skrevet i første post: Kun PS Data :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...