Gå til innhold

Viftefeste på AMD Athlon 64


Lsnake

Anbefalte innlegg

(Så jo selvsagt ikke sticky posten på toppen ang vifter før det var for sent, beklager det)

 

 

Oppgraderte maskinen min på fredag med en ny AMD Athlon 64 3200+ CPU, og jeg bruker den medfølgende viften(som forøvrig er helt kanon til mitt bruk, CPU'en ligger på 33 grader under spilling i følge Abit's måler på Abit KN8 hovedkortet)

 

Men, det var til problemet. Da jeg skulle feste den, kom jeg over den nye festemetoden med den svarte plastspaken på viften som fulgte med. I følge manualen til både CPU'en og hovedkortet, skulle den enkelt og greit bare tippes over til låst stilling etter man hadde festet viften med de to metalbøylene. Problemet mitt er at det ikke lar seg gjøre, den svarte plastspaken sitter dønn fast i åpen stilling. Viften ser ut til å sitte veldig bra og er ikke løs på noen måte, den kjøler utmerket(høyeste temperatur jeg har sett så langt er 33.5, hadde drøyt 55 på min gamle AthlonXP), så jeg tror ikke det er noe galt sånn sett, men jeg lurer på om det er noe fundamentalt galt jeg gjør, om det er livsviktig å feste spaken eller hva som gjør at den ikke lar seg rikke.

 

Noen ide?

Endret av Lsnake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oppgradere cpu`?

hva cpu hadde du før?

6758235[/snapback]

 

Hadde en AthlonXP 2500+ :p

 

Har ikke all verdens med cash så jeg måtte ta en billig "start" cpu, hovedkortet støtter jo både FX og X2 så jeg har mulighetene. Vet at 939 begynner å utgå nå, men tror likevel ikke det skal være umulig å få tak i en fet cpu om et par måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...