Gå til innhold

Sony stopper salg av LCD-skjermer?


Anbefalte innlegg

Sony kommer garantert ikke med OLED i dette tiåret :yes:

 

Spørsmålet er vel om OLED noen gang kommer. Kanskje det er bedre å spekulere på dette?

6757848[/snapback]

Det er et godt poeng. Muligens at det vil få fart i markedet når et av de mindre selskapene lansérer SED, LaserTV eller lignende? De store selskapene ser ivertfall ut til å vente så lenge som mulig.

 

Dette er spennende ivertfall: Skriver ut OLED-skjermer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du skal være forsiktig med ordet «garantert» egentlig, mye kan skje på over tre år. *Hoste* Tanga *harke*. Nå kan det godt hende Sony aldri i verden kommer til å produsere en eneste OLED-skjerm, men på den andre siden, OLED-teknologien begynner jo å modnes nå, og selv om LCD-produksjonen har tatt av noe voldsomt i det siste (og er ganske så billig for øyeblikket), kan jeg da ikke tenke meg annet enn at det er plass til OLED i de øverste segmentene i skjermindustrien. Det hadde ikke overrasket meg nevneverdig om Eizo hadde begynt med produksjon av OLED-skjermer f.eks.

 

Jeg lurer litt på hva som trengs når det gjelder OLED-produksjon. Hvem som eventuelt har muligheten til å starte masseproduksjon av OLED-paneler.

Lenke til kommentar

Det finnes allerede en rekke produkter med OLED-skjermer. Felles for dem er at skjermene sjelden er større enn 2 tommer, og bruksområdet er ofte MP3-spillere, digitalkameraer og mobiltelefoner/PDA. Så på småskjermmarkedet finnes OLED allerede, men på storskjerm vil nok LCD regjere i ganske mange år fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...