Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Monteringsproblemer med bilstereo


Anarkist

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en bil som hadde en ødelagt stereo fra før av, derfor kjøpte jeg en ny stereo og monterte alle kabler og gjorde alt riktig. Nå er problemet at lyden kommer fra begge høytalere på høyre side, men ikke på venstre side. Antagelig er det kabelbrudd og jeg lurer på hvor mye det koster å få fikset det?

Det lå en forsterker bak i bilen også, som ikke er koblet til. Jeg har lite peil på bilelektronikk og lurer på om noen kjenner noen i Oslo som kan fikse det for billig penge? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du har sjekket at balansen ikke er skrudd helt i enden?

Regner også med at du har sjekket at du har koblet til alle høytalerledningene riktig bak på spilleren.

 

Du kan sjekke om høytalerledningen til vesntre høytalere fungerer ved å bruket at batteri. Kobler du batteriet fra/til høytalerledningen vil du høre et knepp i høytaleren. Det å trekke om høytalerledninger kan koste (trangt, vanskelig å komme til m.m.).

Lenke til kommentar

jeg leverte den til verksted som monterer bilstereo. de fant ut at to av høytalere var ødelagte og jeg måtte derfor bytte ut alle 4. det kostet meg 2500 kr. var det mye penger? :dribble:

 

Er det ikke en kontakt i enden slik at du kommer til ledningene uten å herpe noe?

6757057[/snapback]

Lenke til kommentar
jeg leverte den til verksted som monterer bilstereo. de fant ut at to av høytalere var ødelagte og jeg måtte derfor bytte ut alle 4. det kostet meg 2500 kr. var det mye penger?  :dribble:

 

Er det ikke en kontakt i enden slik at du kommer til ledningene uten å herpe noe?

6757057[/snapback]

6762480[/snapback]

 

 

alt er relativt...selv gjorde jeg alt selv når jeg fikk meg bil. Temmelig grønn på området men resultatet ble meget bra. Syntes det var artig og gjøre det selv, det er slik man lærer også på det feltet der.

 

Hva slags høytalere ble installert da?

Lenke til kommentar

Det ble installert to sony og to pioneer høytalere. det er sånn elektriske vinduer på bilen min og jeg var redd for å herpe noen av de ledningene hvis jeg åpnet dørene selv. jeg ville ikke skape enda flere problemer. men nå er det gjort ferdig så det er over. ellers takk for støtten og tipsene folkens :thumbup:

Endret av Anarkist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...