Gå til innhold

Shuttle SS51 "mini-pc"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, enig i det.

 

Men også fordi den tar liten plass og er lett å ta med seg. Tipper den utgjør minder enn 1/3 av det Chieftec-kabinettet jeg hår nå.

 

Dessuten har den jo gode tilkoblingsmuligheter (på tross av størrelsen) med 4 USB 2.0 porter, to Firewire.

 

Var å kikka på en på IQ data i Oslo - men vil gjerne høre erfaringer :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har dette kabinettet, og er strålende fornøyd. Det er veldig støysvakt, og det er slett ikke vanskelig å sette sammen.

Vær oppmerksom på hva slags skjermkort du setter inn bare. Jeg hadde et MSI GF4 4600 til å begynne med, og viften på dette gjorde at det bråkt nesten som min gamle pc. Nå har jeg en Radeon 9000 uten vifte, og det er mye bedre. Radeon 9500 kan også gå uten vifte har jeg hørt og er et bra alternativ hvis 9000 serien blir for liten.

 

 

Komplett kan nå levere det til 2999,-.

Lenke til kommentar

MSI er vel kjent for å være ganske støyenda ja.. Men hvem vil ha det søppelet uansett?!? (Og nei ønsker ikke lage bråk eller en ny diskusjon rundt det nå) :smile:

 

Jeg kan få kjøpt Shuttlesaken til ca. 2800,- så får se hva det blir..

 

Shuttle SS51G

P4 2,4 533

Sony Floppy

TwinMos PC2700 512mb

WD 80gb 8mb

MS wireless optical desktop

Gainward Gf4 Ti4200 64mb golden sample

 

Så var det cdbrenner da.. Vanskelig å få noe som matcher.. Kanskje Nec NR9100A (sort, 600,-). Pris er nemlig også viktig...

 

Dette kommer på ca. 10 gærninger!

 

Noen innvendinger?

Lenke til kommentar

Vær oppmerksom på hva slags skjermkort du setter inn bare. Jeg hadde et MSI GF4 4600 til å begynne med, og viften på dette gjorde at det bråkt nesten som min gamle pc. Nå har jeg en Radeon 9000 uten vifte, og det er mye bedre.

 

Kommer Radeon 9000 uten vifte eller har du fjerna den? Har detti av lasset hva graf.kort angår...

 

Ellers har jeg hørt at det er lite mellomrom mellom vifta på grafikkortet og veggen på kabinettet, da AGP-sloten ligger så og si inntil kabinettveggen? Dette skaper vel varmeproblemer/lite luftsirkulasjon?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 17:17, skrev goggen:


Vurdere å kjøpe en sånn sak, mest pga lavt støyniva.



 

Forstår jeg rett, er Shuttle SS51 et kabinett. (kan ikke søke på google etter det pga teleh0r)

 

Det jeg lurer på da er: hvordan kan et kabinett være stillegående?

 

I min PC er det CPU viften og harddiskene som bråker...

Lenke til kommentar

 

Forstår jeg rett, er Shuttle SS51 et kabinett. (kan ikke søke på google etter det pga teleh0r)

 

Det jeg lurer på da er: hvordan kan et kabinett være stillegående?

 

I min PC er det CPU viften og harddiskene som bråker...

 

 

SS 51G har et veldig spesielt og innovativt kjølesystem. Søk og du finner flere tester, jeg har sletta linkene jeg hadde.

Lenke til kommentar

Jeg har også stort sett bare gode erfaringer med SS51G. For å få den helt lydløs må du mekke litt da......spesielt psu vifta bråker en del.(ikke noe problem å bytte den)Det jeg har gjort er å bytte cpu vifta med en justerbar 80x80mm Enermax. Jeg har også kasta ut orginal psu og har nå en 300w Channel Well psu som ligger på utsiden.(dette hjalp betraktelig på varmen i kabinettet)

 

Det eneste problemet jeg har nå er at det er klin umulig å overklokke maskina etter at jeg satte inn Radeon 9700Pro. Med GF4 mx440 kort var det fullt mulig å klokke cpu til 2000MHz eller mer.(P4 NW 1600MHz) Etter at jeg satte i Hercules kortet så låser maskina seg hvis fsb settes over 110.

 

Jeg blir glad hvis noen har tips å komme

med når det gjelder dette.

Lenke til kommentar

Google search shuttle ss51g review :

 

http://firingsquad.gamers.com/hardware/ss5...51g/default.asp

http://www.whiningdog.net/Reviews/PC/Syste...ttle-SS51G-XPC/

http://www.extremetech.com/article2/0,3973...3,513612,00.asp

 

Sugen på en slik sak, men tror heller jeg går for en Mini-itx og et pengeskrin mod. Blir vel ikke kjøpt inn før i Mars, men regner med at de har har blitt enda bedre til da.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-27 12:58, skrev ustabil:

tbone: Hvor mange 3dmarks får du?



9670 er vel det meste på standard oppsett, det syke er at score blir som regel dårligere hvis jeg overklokker skjermkortet. Har prøvd alle drivere, (bruker nå ATI 776)har også prøvd alle forskjellige innstillinger på OpenGL og Direct3d. Blir sur når jeg ser andre får 12000 i score på standard oppsett.

Kan det være cpu som bremser kortet?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 16:19, skrev goggen:

tBone:


Hvordan er støynivået i utgangspunktet, før du modifiserer?


Prisen på IQ data er 3500,-


 

Vanskelig å si...den bråkte vel omtrent like mye som mitt gamle Chieftec DH01. (med org. psu) Har ikke peiling på hvor mye dB. Jeg syntes det var irriterende ihverfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...