Jump to content
Sign in to follow this  
Kick150

Grafikkort 256mb eller 512mb?

Recommended Posts

Min bror skal nå bygge om pc'en min. Vi har valgt Gainward Geforce 7900 GT 256 mb. Men ser også at det finnes 512mb til kr 500 høyere i pris. Vil jeg merke noe til denne forskjellen? Har ikke så mye greie på akkurat dette. De foreløpige spillene jeg spiller for tiden er Tomb Raider Legend, Far Cry, Splinter Cell, HitMan osv. Etter specsene å dømme, er det kun mb som er forskjellig. Hva mener dere, lønner det seg å kjøpe 512mb?

Guest Slettet+8745264

Du vil nok ikke merke ekstrem forskjell, spesielt siden specs tilsynelatende er like, men etterhvert som spillene blir kvassere er det alltid greit med ekstra skjermminne. Husk at det er ikke alltid størrelsen på minnet som avgjør om et skjermkort er kvasst eller ikke.

Du vil nok ikke merke ekstrem forskjell, spesielt siden specs tilsynelatende er like, men etterhvert som spillene blir kvassere er det alltid greit med ekstra skjermminne. Husk at det er ikke alltid størrelsen på minnet som avgjør om et skjermkort er kvasst eller ikke.

6751771[/snapback]

Ok, takk for svar.

Kortet skal forøvrig brukes med Intel core duo 2 prosessor og Asus P5W DH Deluxe hovedkort. Har vel kanskje litt å si det også?

Eneste du merker mellom 256 og 512 er litt bedre ytelse ved 512MB når man kjører ekstreme høye oppløsninger over 1600x1200.

Hilsen

Staljin