Gå til innhold

Pakke fra IX Web Hosting, hva synest dere?


efikkan

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kom over pakketilbudene til IX Web Hosting i dag. Se her.

 

Jeg tenkte å velge "Business Plus" som blir 77,4 $ i året, cirka 496 NOK. Da får jeg plass til 60GB, 3 domener og det meste jeg har bruk for. Det jeg stusser litt på er " Data Transfer", mener de MB eller GB der?

 

Jeg har aldri kjøpt webhotell og domene tidligere, så har denne pakken det jeg trenger?

 

Jeg skal bruke serverplassen til uttesting av nettsider, egen nettside og muligens egenprodusért programvare for nedlasting på den.

 

Om noen har forslag til en annen leverandør som tilbyr minst like mye så er jeg åpen for forslag. :)

 

Jeg takker for alle svar.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå hatt ei grundig utspørring av IX Web Hosting, og jeg ble mer og mer usikker. Prisen som står på nettsiden gjelder ved betaling i 24 måneder, ved kortere tid er prisen mye høyere pluss gebyr i tillegg. Og det var litt merkelig at på bestillingsdelen av siden var det kun mulig å bestille domene til 20$ stykk, ikke de pakkene som var så "billige". :hmm:

 

På toppen av de hele må jeg bruke kredittkort for å kjøpe, og slik informasjon vil jeg ikke gi til et firma som jeg oppfatter som useriøst. Mange spørsmål svarte supporten heller ikke direkte på. Jeg vil ha en server som er pålitelig og ikke noe lureri.

 

Kanskje litt overkill, men pakken som er billigere har ikke nøkkelelementer som MySQL o.l, så den passer nok fint. Ikke altfor dyr, men det finnes kanskje andre som passer bedre for deg.

 

Servage.net kan kanskje være noe for deg, de er dog noe dyrere.

6751750[/snapback]

Så kanskje jeg skraper sammen noe mer penger og går for dette likevel. I denne pakken var det riktig nok ikke med 3 "gratis" domener, men den kan ivertfall betales med PayPal.

 

Kjenner du til "servage"?

Lenke til kommentar

Vurderte Servage, men fant ut at det ble overkill.

 

Jeg fikk svar på mail i løpet av et par minutter, max et kvarter, og de var hyggelige og hjelpsomme.

Serverene står i et datasenter med dieselaggregat og nok UPS-er, så det er ikke fare for så mye nedetid pga strøm.

 

Tror at Yaricks her på forumet har Servage, kan lete opp en post fra norskwebforum.

 

Servage http://www.servage.net/

 

75000MB plass

1110GB overføring

PHP & MySQL

 

Ubegrenset med E-Post kontoer.

Ubegrenset FTP kontoer.

1000 MySQL databaser.

Tilgang til SMS tjenester.

 

90€ førsteåret

114,95€ andre året og resten av årene

 

Oppetiden er veldig bra og serverne er stabil, og suporten er rask men du må bruke engelsk.

 

Fordeler

Mye plass og Overføring

God Oppetid

Lav pris

 

Minus

Suporten er på engelsk

 

Alle nye kunder får gratis domene første året, men andre året må du begynne å betale for domenet.

De har et godt verveprogram, og jeg er fornøyd med det.

SMS tjenestene er veldig bra, du kan foreksempel sende SMS ifra siden din.

Selskapet ble etablert i 1998 og har da 8 års erfaring med internetthosting, folkene på suporten er rask på svar og hjelper deg få fort som mulig, får vanligvis svar på 15minutter.

Serverne er i Tyskland, men det går raskt å laste ned en side.

Jeg syns at servage er en god host.

 

Og så har jeg hørt en del bra om Dreamhost.

Jeg er kjempefornøyd med Dreamhost.com. Betaler $8 dollar i måneden for 20 GB plass, og 1 TB båndvidde i måneden. Kan ha ubegrenset med domener, og subdomener, samt overføre domener fra andre steder gratis. Fikk også et gratis. Kan streame videoer, og der er masse Goddies som Overview Counters FormMail Manage MySQL Htaccess/WebDAV Jabber IM Subversion Streaming One-Click Installs SolidComponents FrontPage DreamBook. Ellers får jeg $97 dollar for hver som signer opp fra mine websider. Derfor har jeg en liten link på alle sidene mine. De godtar også Adult Hosting, og har et eget opplegg der du kan la være å bli registrert i databasen til whois. Serveren ligger i USA, og kan trygt anbefales.

 

Slenger meg på om DreamHost.

 

De tilbyr både PHP4 og PHP 5.1. Man kan også hoste Ruby on Rails-applikasjoner, og når det kommer til overføring og lagringsplass øker dette med 20 GB (overføring) og 160 MB (diskplass) hver uke. (Samme pakke som snopy.)

 

Når det kommer til oppetid er jeg ikke helt fornøyd. Dreamhost ser ut til å ha mange "fiender", for fra tid til annen er det angrep, og noe nedetid oppleves til tider da de innimellom får problemer med det faktum at de tilbyr veldig mye. Oppetiden er veldig god, men kunne vært bedre.

 

Support er veldig grei. Hittil har jeg postet problemet i en webform, og det har ikke tatt mer enn en time å få svar. Svarene er gode, evt. fikser de problemet i løpet av tiden man venter.

 

Må få understreke at de tilbyr kundene å sette opp subversion. Subversion er en av flere kildekodekontroller som finnes, og er veldig grei å benytte. Enhver utvikler bør benytte en kildekodekontroll til prosjektene sine, og at Dreamhost gjør det til en drøm å sette opp prosjektene sine gjør det også lettere å benytte. De tilbyr også CVS, men da må man selv sette det opp via SSH.

 

Anbefales på det sterkeste til sider hvor ping ikke er det viktigste.

 

Anbefaler deg å lese litt i forskjellige tråder rundt om i forumet, og på NWF.

http://norskwebforum.no/viewtopic.php?t=87...r=asc&&start=60

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...