Gå til innhold

LØST: IIS7.0: ASP Classic


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er en hobbyprogrammerer som liker å lage noen sider i ASP i ny og ne. Til nå har jeg brukt bare IIS som følger med i Windows XP, og denne er jo egentlig ganske lett å forstå. Men siden jeg er med i Vista betaen, ønsker jeg jo nå å klargjøre systemet mitt for å kjøre under Vista, ettersom Vista nå begynner å bli et stabilt og velfungerende operativsystem (i mine øyne). Men jeg strever med å forstå noe som helst i IIS 7.0. Har fått med meg at ASP Classic må aktiveres på en eller annen måte, sikkert av sikkerhetshensyn. Men jeg er ikke i stand til å få til dette... Kan noen hjelpe meg?

Endret av Kr]st[an
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med akkurat det, men vil råde deg til å ta en titt på ASP.NET. ASP er en utdøende rase, som nå er flere generasjoner gammel. Til hjemmebruk kan sikkert ASP fungere, men dersom man etter hvert skal bevege seg mot bedriftsmarkedet kan det være ganske problematisk med ASP, da bedrifter etter hvert ikke ønsker å aktivere støtten for dette, blant annet av sikkerhetsmessige hensyn, og det kommer ikke til å bli mer vanlig med støtte for ASP på Vista/Longhorn :)

Lenke til kommentar
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med akkurat det, men vil råde deg til å ta en titt på ASP.NET. ASP er en utdøende rase, som nå er flere generasjoner gammel. Til hjemmebruk kan sikkert ASP fungere, men dersom man etter hvert skal bevege seg mot bedriftsmarkedet kan det være ganske problematisk med ASP, da bedrifter etter hvert ikke ønsker å aktivere støtten for dette, blant annet av sikkerhetsmessige hensyn, og det kommer ikke til å bli mer vanlig med støtte for ASP på Vista/Longhorn :)

6747338[/snapback]

 

Hehe, forventet meg vel også et slikt svar da ;) . Grunnen til at jeg bruker ASP er at jeg kan programmeringsspråket VBScript opp og ned, noe som gjør at jeg lettere får til de funksjonene jeg ønsker gjennom ASP. Dessuten, som nevnt, er sidene kun lokale.

 

Tilbake til hovedsaken, finnes det noen som kan hjelpe meg med ASP på Vista/IIS 7.0?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...