Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av Golf 1?


Anbefalte innlegg

Har ingen planar om noko, men eg lurer på om det er mogeleg å trimme ein Golf 1 GTI. Eg er ganske sikker på at desse bilane (GTI) har ein datahjerne på lik linje med nyare bilar, men eg reknar med at på grunn av den lille kundemassen er det vanskeleg å finne leverandørar for slikt no til dags.

 

Er det nokon som veit om chip til golf 1 gti, og er det andre relativt enkle triks ein kan ty til for å auke krafta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Golf 1 gti har mekanisk innsprut og kan ikke chippes. Et velbrukt og rimelig triks er å sette på varmkjøringsregulator og gasspjeld fra en audi 5er med K-jet, er mye av de på hoggern. Da får du mer bensin og luft. Etter dette så er det trimkam, grenrør m\effektanlegg og luftfilter.

 

Hvis du har planer om å gjøre mye med motoren kan du bruke blokk fra en vag med 2,0l 8v som du setter gti toppen på, hvis det er 1,8l du har. Krever litt jobb, men da får du 120-130hk, mer moment og mer hk igjen for trim senere.

 

oppskrift på 2,0 8v i gti

Lenke til kommentar

Dersom ein bygger ut motoren ved å bytte ut blokka og deretter tar ut litt ekstra effekt, vil det korte ned bilens levetid betraktelig? T.d. girkasse på desse bilane er heller dårleg, eg reknar med det er andre ting som vert meir slitt når ein tar ut fleire hestar.

 

Og vil ei slik ombygging føre til mykje større forbruk av drivstoff?

Lenke til kommentar

Ja, girkassene er ikke akkurat sterke, men så er det relativt enkel å få taki brukte, men en bedre clutch trenger du også. Spørs hva du mener med levetid, men motor holder nok lenge ved å gjøre det som er nevnt, så lenge du kjører relativt normalt, bruker en bra olje og og bytter den ofte nok.

 

Hvis du først skal bytte blokk kan du jo tenke på å høvle toppen for å få høyere kompresjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...