Gå til innhold

Blitzlednig til SB600-Nikon D70?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nikon sine websider forklarer forskjellen. SC-29 støtter fokuseringslyset mens SC-28 gjør ikke det. SC-23 vet jeg ikke noe om. Prisen er 6-800 kr noe som er helt groteskt.

 

Nikon D70 støtter trådløs bruk av SB-600 uten ekstrautstyr. Alt står forklart i bruksanvisningen, det er umulig å finne ut av for normale personer uten å lese bruksanvisningen.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Ok. Har hørt at man kan bruke det trådløst sammen før, og prøvde det da, men fikk kun stilt inn blitzen på trådløs og ikke kameraet, så jeg trodde at det ikke gikk med D70

 

Prøver å lese i bruksanvisningen nå, men klarer ikke å finne ut hvordan kameraet skal stilles inn.. :blush:

 

Noen som kan det, og som kunne være så snille å forklare?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke et D70 her men jeg skal prøve å forklare.

 

Gå inn på "Set up"(skiftnøkkel) menyen og sett "CSM Menu" til "Detailed", det er viktig ellers dukker ikke valgene opp i CSM menyen.

 

Så går du på "Custom Function Menu"(blyant) og setter "Flash Mode" til "Commander".

 

Så setter du blitzen i CSM mode og passer på at den står på Channel 3 og Group A.

 

Da skal den fungere trådløst.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke et D70 her men jeg skal prøve å forklare.

 

Gå inn på "Set up"(skiftnøkkel) menyen og sett "CSM Menu" til "Detailed", det er viktig ellers dukker ikke valgene opp i CSM menyen.

 

Så går du på "Custom Function Menu"(blyant) og setter "Flash Mode" til "Commander".

 

Så setter du blitzen i CSM mode og passer på at den står på Channel 3 og Group A.

 

Da skal den fungere trådløst.

6745260[/snapback]

 

Takk! Nå fungerer det! :D

 

Så det sto at man skulle sette kameraet i Commander Mode, bladde og bladde i menyene men fant ikke innstillingen. CMS menyen min sto på enkel (ikke det at jeg hadde vist det var årsaken uansett)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...