Gå til innhold

XFX Geforce 7600GT - Erfaring?


Lsnake

Anbefalte innlegg

Har idag oppgradert maskinen min fra en trøtt gammel AthlonXP og et Gainward 6600GT kort til en AMD64 med et XFX Geforce 7600GT 256 kort, i håp om at jeg skulle få litt mer saft ut av maskinen.

 

Men, så langt har jeg ikke helt sittet med den følelsen. Snarere tvert imot har jeg hatt en følelse av at XFX kortet er ekstremt ustabilt når det gjelder overklokking, (noe jeg ikke kan si om Gainward som var stabilt helt til topps) og har hatt både kræsj i 3D Mark og andre skumle grafiske ting ved overklokking. Så nå kjører jeg den riktignok stabilt i grunn hastigheten, men føler at jeg slettes ikke har samme oppgraderingen som det blir skrytt av.

 

Er det noe med XFX kortene, har noen andre hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått testet det litt mere nå på blandt annet Doom 3, Tomb Raider Legend og WoW og det kjører klart mye bedre enn mitt gamle kort(kjører jo 1280*1024 med AF på 60FPS nå, klarte kanskje 30 med mitt gamle 6600 :p), så da sier jeg meg fornøyd selv om jeg ikke kan klokke det noe særlig.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt skal 7600GT yte litt bedre en 6800gt,

selv hadde jeg et 6800GS som hadde ca samme ytelse som 6800gt...

 

Etter min mening greide 6800GS doom3, farcry, hl2 osv i en akseprable

framerate i fordhold til prisen, kjørte på fullt på de aller fleste spill,

men dessverre så nådde ikke Oblivion helt opp :(

 

Så et 7600GT skulle nok yte bedre selv om prisen er den samme som et 6800 kort,

dette fordi det er nyere, og da vil det dra nytte av de nye shaderne osv. i nye spill...

 

Mitt 6800GS tok kvelden, har sendt det in til komplett, hvis de ertstatter det får jeg håpe på et 7600GT siden det ser ut som de ikke har noen 6800 på lager,

eller kanskje pengene tilbake, for da legger jeg litt til og skaffer meg et 7900 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...