Gå til innhold

litt kritikk til en side?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første som slo meg var at dette var enda en klan side... dvs den er mørk og har en person med ett våpen som en header.... og veldig standard.

 

Ett par andre ting jeg så... du burde gjøre ett eller annet med menyen slik at det blir lettere å se at det er linker, den burde også bli lagt opp som liste isteden for å bruke <br>

 

Kanskje litt padding på toppen i hvert avsnitt slik at teksten ikke går inn i grafikken.

Skal hvert avsnitt utvide seg ettersom tekst?

Ellers burde du bruke <p> tekst </p> istedenfor <br> som tekst formatering.

 

Vel det var litt negativt, men ting som jeg synes burde bli fikset. Ellers lykke til videre...

Lenke til kommentar

kom borti ett problem akkurat nå med li, IE støtter jo ikke css skikkelig så når menyen ser bra ut i IE så er den elendig i FF, Opera så mitt spørmål er finnes det en kommando for å gjøre slik at ff, opera ikke ser på css koden til li

 

Edit: fant ut av det, man kan bruke Conditional comments

Endret av glad
Lenke til kommentar

Ok nå er det update, jeg har fikset menyen til det bedre tror jeg, har forandret koden litt slik at jeg bruker ul og li istedenfor br, hva synes dere nå? forslag til forbedringer o.s.v tas imot.

 

EDIT: ikke IE venlig nå, jobber med saken :p

Endret av glad
Lenke til kommentar
kom borti ett problem akkurat nå med li, IE støtter jo ikke css skikkelig så når menyen ser bra ut i IE så er den elendig i FF, Opera så mitt spørmål er finnes det en kommando for å gjøre slik at ff, opera ikke ser på css koden til li

 

Edit: fant ut av det, man kan bruke Conditional comments

6744811[/snapback]

først og fremst: altså, få tingene til å se bra ut i opera og firefox først og fremst. siden det er internet explorer som som oftest driter seg ut. når det er sagt, følger du standardene og følger litt med når du lager siden for firefox eller opera, så ser det som oftest relativt ok ut i IE også, så lenge du ikke bruker en del funky løsninger :) det er i hvert fall min erfaring. lagde et helt design og sjekket kun i opera hvordan det så ut (glemte FF og IE) og når jeg var ferdig så var det bare et marg problem i IE som ødla. og det fikset jeg med en linje :)

 

angående designet ellers, så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke er ekstremt fan av disse mørke designene, men det er jo smak og behag, så objektivt er det vel ganske greit. skrur du av stylesheetet så går siden fortsatt fint ann å lese (selv om du mister hovedoverskriften). det jeg KAN klage på når en nå skal klage på noe, hehe: synes skriften var noe mørk. kontrasten mellom den og det svarte er veldig lav. slitsomt å lese. spesielt siden størrelsen er så liten. ser også at du har låst fast fontstørrelsen. det er ikke særlig pent ;) heldigvis har opera en ypperlig zoom funksjon, men hvis du prøver å velge større skrift i IE så ser du at det blir litt håpløst :)

 

en siste liten ting, som er bare min personlige mening: jeg tror kanskje det kunne vært penere om du kappet bort alt det grå under siden. laget en slik rund kant som du har på toppen. føler liksom den lyser sånn opp og tar fokuset mitt vekk fra siden over på en måte :p men det får du jo bare teste ut om du vil.

 

nå har jeg i hvert fall sagt min mening :p lykke til videre

 

EDIT: skrift fargen kan foresten kaanskje funke, bare den blir en smule større... men det får du finne ut av :p

Endret av Tussi_qwerty
Lenke til kommentar
kom borti ett problem akkurat nå med li, IE støtter jo ikke css skikkelig så når menyen ser bra ut i IE så er den elendig i FF, Opera så mitt spørmål er finnes det en kommando for å gjøre slik at ff, opera ikke ser på css koden til li

 

Edit: fant ut av det, man kan bruke Conditional comments

6744811[/snapback]

først og fremst: altså, få tingene til å se bra ut i opera og firefox først og fremst. siden det er internet explorer som som oftest driter seg ut.

 

Greit nok at IE fucker opp koden, men det er faktisk den nettleseren som blir brukt mest og derfor er det viktigst at siden ser bra ut der. De fleste skoler etc. har kun IE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...