Gå til innhold

Bilde av et asketre "night shot"


RC1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Motivet er på vei til å bli bra, men jeg finner det litt vanskelig å se på bunnen av bildet. Det ble litt mye mørkt. Kunne kanskje vært et alternativ å tatt et "portrett" av treet, der du har kameraet på høykant. Jeg syns absolutt den fargeshaden, mot det mørke og formrike treet passer bra sammen. Kanskje et alternativ blir å croppe bort litt av bunnen?!

Lenke til kommentar
Motivet er på vei til å bli bra, men jeg finner det litt vanskelig å se på bunnen av bildet. Det ble litt mye mørkt. Kunne kanskje vært et alternativ å tatt et "portrett" av treet, der du har kameraet på høykant. Jeg syns absolutt den fargeshaden, mot det mørke og formrike treet passer bra sammen. Kanskje et alternativ blir å croppe bort litt av bunnen?!

6743342[/snapback]

 

 

 

Har allerede croppet bort litt av bunnen.

Grunnen til at jeg tok et bilde i "landskap" format var for å få med fargene fra sola som hadde gått ned.

Har triksa litt med bilde i PS, det var nemlig ikke så mørkt orginalt ;)

 

Var det noe slikt du tenkte angående "portrett"?

post-5645-1156542156_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det ble jo absolutt bedre! Tok meg friheten til å endre litt på fargene, så det ble litt mer eksotisk! :p Satte også på en halvgjenomsiktig ramme, som jeg liker så godt. Kan hende det ble litt overkill?! (Bare si i fra hvis jeg skal fjerne det)

6743628[/snapback]

 

He he he :D

Den rosafargen så vel litt unaturlig ut ;)

Lenke til kommentar

Ikke for å såre deg RC1 men selv synes jeg faktisk den versjonen Antarctica la ut var litt mere spennende. Er ikke alltid ting trenger å være så naturlig.

 

Ps. Er det en hjemmelaget avatar Antarctica? - Etter min mening forumet nyydeligste :thumbup:

 

EDIT: Og kan du forklare hvordan du gikk fram for å forandre fargene i bildet?

Prøvde "Replace Color", men det funket heller dårlig...

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Ikke for å såre deg RC1 men selv synes jeg faktisk den versjonen Antarctica la ut var litt mere spennende. Er ikke alltid ting trenger å være så naturlig.

 

Ps. Er det en hjemmelaget avatar Antarctica? - Etter min mening forumet nyydeligste  :thumbup:

 

EDIT: Og kan du forklare hvordan du gikk fram for å forandre fargene i bildet?

Prøvde "Replace Color", men det funket heller dårlig...

6746762[/snapback]

 

 

 

Ingen fare, jeg blir ikke så lett såret :!:

Hva med denne versjonen da?

post-5645-1156629840_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ikke for å såre deg RC1 men selv synes jeg faktisk den versjonen Antarctica la ut var litt mere spennende. Er ikke alltid ting trenger å være så naturlig.

 

Ps. Er det en hjemmelaget avatar Antarctica? - Etter min mening forumet nyydeligste  :thumbup:

 

EDIT: Og kan du forklare hvordan du gikk fram for å forandre fargene i bildet?

Prøvde "Replace Color", men det funket heller dårlig...

6746762[/snapback]

Først og fremst, den avataren er desverre ikke hjemmelaget, fant den på nettet en eller annen plass :p Men den funker fett for meg!

 

Jeg husker ikke alt jeg gjorde med bildet, men jeg croppet det, justerte curves og brukte channel mixer for fargene!

 

Og til det bilde du lagde nå sist RC1. Det var på tur til å bli bra, men den månen ble litt for stor, og de photoshop stjernene er ikke fine :p Den hvite ramma ble litt for tjukk. Jeg syns også detaljene i bladene på treet forsvant, og litt for mye glow. Men det var mye bedre enn orginalen. Så hadde du fikset på dette, kunne det blitt veldig bra ...

 

Kom til å tenke på det med månen! Går det an at det er en fullmåne på samme side som sola går ned? Den kan liksom ikke lyse nedenfra og opp på månen slik som det der :p

Lenke til kommentar
Jeg syntes originalen var mye bedre, ble sa glorete og unaturlig med antarcticas versjon som sluknet stillheten i bildet..

 

Det jeg syntes mangler er et stjernefelt, sa tok meg friheten a adde det inn i bildet.

 

Haper du liker det.

6749546[/snapback]

 

 

Det så ikke så dumt ut det med de stjernene, for det var faktisk noen stjerner på himmelen, men de var veldig svake.

Men det ble kanskje litt for mørkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...