Gå til innhold

Budsjett-PC, litt gaming. Fornuftig?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

nå har jeg lest og grublet i mange dager og kommet frem til dette oppsettet. Jeg har selvsagt allerede sprengt budsjettet jeg først hadde planlagt. Men, men. :roll:

 

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=33368

 

 

Virker dette fornuftig? Jeg kommer nok til å klokke en del, men uansett bare med boxed vifte til å begynne med. Hva slags frekvens på kjernen tror dere jeg vil oppnå?

 

Jeg må fremheve at det ikke vil bli noe hardcore overklokking, og lurer derfor på om ramen vil holde? Kan jeg eventuelt nøye meg med dårligere ram?

 

Noen vits å gå for DS4 i stedet for DS3 forresten? Valgte DS4 pga. diverse ekstra porter og noe annet jeg ikke husker. I tillegg ser det uforskamma bra ut. :D

 

Takk på forhånd. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar efikkan. :)

 

Jeg våger meg med en bump i håp om at noen overklokkingserfarne merker det nå i nattovergangen. :innocent:

 

Noen som vet hvilken frekvens jeg kan oppnå med dette? Ser at P5B gir frekvens opp til 3,6 ghz med 800 mhz minne. Hva gjør at P5B er bedre til overklokking enn Gigabyte DS3 egentlig?

 

Edit: glemte å takke efikkan. :blush:

Endret av Venin
Lenke til kommentar
hmm

synes det hovedkortet var ein smule dyrt:P

 

Men ellers såg det greit ut.

6743724[/snapback]

 

Hehe, alle hovedkort til core 2 duo er dyre. I hvert fall de som er litt skikkelige. :)

6743750[/snapback]

Det er ganske riktig det. Det finnes en del billigere hovedkort, men de kan bli vanskelige ved overklokking.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...