Gå til innhold

Hjelp til backup.

Zeorsd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg med følgende:

For et par dager siden gikk HD'en min dunken. Den slutta å virke i løpet av en dag. (Gikk aktere og saktere til den virka helt død). Jeg har nå kjøpten ny harddisk, men hvordan kommer jeg igang igjen

Jeg har med andre ord mista alt jeg hadde. Heldigvis har jeg en halvgammel backup jeg tror jeg kan bruke. Jeg husker ikke helt hvordan den fungerte men den ble laget med programmet "Retrospect". På en ekstern harddisk har jeg en mappe med noen titalls ."rdb" filer. Jeg er ikke sikker på hvordan denne backupen fungerer. Er den som et "image" av disken? Hvordan får jeg den igang? Jeg har et program for å restore (?), men det krever et opperativ system?

Et problem jeg har er at systemt mitt (dvs Windows XP pro) lå på hardisken, g bare der. Jeg har serialkeyen, (som står under pc'en some er en laptop) men ngen instalasjons cd, annent enn til home edition. (Kan jeg bruke pro serialen her?)

For å oppsummere: Hvordan får jeg brukt backupen jeg har fra Retrospect? Hørte noe om "Ubuntu", men er det aktuelt?

Help :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil ikke være ulovlig å låne en annen sin XP Pro-CD dersom du har gyldig serial og den ikke er OEM ... Ubuntu er en Linux-distro, og det er ikke sikkert at backup-programmet ditt vil virke der ... Har Ubuntu selv, men er ikke veldig erfaren :)

Goscinny ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...