Gå til innhold

SuSE 10.1 på laptop, vil ikke gå i suspend-modus


Anbefalte innlegg

Hei,

for to dager siden fikk jeg meg en ny acer-bærbar, og innstallerte selvsagt linux på den pronto. dette gikk derimot ikke så feilfritt som det burde, og det tok flere forsøk før systemet satt der det skulle. dvs, maskinen bruker nå to minutter på å boote (systemet henger mit i bootingen - ingen diskaktivitet eller noe - så fortsetter det) (i motsetning til windowsen som var innstallert, som brukte i underkant av 30 sek)... men det burde ikke være noen hindring for det finnes jo en suspend-to-disc-mulighet. dermed skulle det være mulig å bare save sessionen på disken og fortsette senere, med pcen "avslått" i mellomtiden.

men denne funksjonen trøbler litt her..

jeg får beskjed om at systemet ikke klarte å unloade "ohci-hcd".

noen som har noen ide om hva et kan være, og hva jeg kan gjøre for å fikse det?

 

evt hva jeg kan gjøre for å få maskinen til å boote på skikkeig måte?

den skal jo ikke bruke så lang tid på å boote.. det er en amd 64 x2 tl50-cpu i den, og 1gb ddr2-minne (en slik en: http://psdata.no/ps.asp?it=129315). kjører SuSE 10.1 med KDE. Relativt standard systemoppsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter selv med suspend, men i ubuntu 6.06, I 5.10 fikk jeg det til å fungere med suspend to disk, men ikke ram. Nå har jeg ikke noen av delene. Blir mer forsøk utover for meg, så eneste jeg kan gi som tips, er at du søker etter det desverre(google feks). Finner mange foskjellige tips som tilslutt fikk min 5.10 til å fungere bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...