Josh! 5 Report post Posted August 24, 2006 Jeg har nettopp reinstallert Windows XP på 3 datamaskiner. Men på alle tre så henger Start-linjen(oppgavelinjen) seg opp slik at jeg verken kan åpne Start-menyen eller skifte mellom vinduer. Kan det være noe galt med selve Windows installasjons-CD'n, ettersom det er samme problem på alle tre PC'ne? Takker for svar Quote Share this post Link to post
Dr S 0 Report post Posted August 24, 2006 Det du prøver å si er at du har lagt inn Windows XP fra samme CD på 3 datamaskiner, tviler litt på lovligheten av det. Men har installasjonen gått greit. Har noen ganger opplevd at min gamle dritt spiller ikke klarte å lese platen og fikk ikke da installert alle filene. Uansett lykke til!! Quote Share this post Link to post
Josh! 5 Report post Posted August 24, 2006 Det er faktisk lovlig. Har lisenser for alle tre, men installerte fra samme CD. Under installasjonen fikk jeg ingen feilmelding, å det kan da ikke gå galt på alle tre maskinene? Quote Share this post Link to post
b21a 0 Report post Posted August 25, 2006 Står maskinenen tilkoblet nett?!? Kan være så enkelt at de driver å kjører en dullion oppdaterings pgm i bakgrunnen. Se om du får opp oppgavebehandling (ctrl-shift-esc) og se vilken prosess som tar cpu krafta, er det explorer.exe kan du prøve å drepe den og restarte den (under Fil menyen i Oppgbeh.) Quote Share this post Link to post
Josh! 5 Report post Posted August 25, 2006 Står maskinenen tilkoblet nett?!? Kan være så enkelt at de driver å kjører en dullion oppdaterings pgm i bakgrunnen. 6739444[/snapback] Hva er en Dullion opdaterings pgm? Quote Share this post Link to post
Gouliat 0 Report post Posted August 29, 2006 Har samme problem her. Maskina låser seg helt, muligens er det noe fra win-update eller noen av de nye driverne som forårsaker dette(skjermkort, prossersor....). hva har du kjørt inn av drivere? Quote Share this post Link to post
Josh! 5 Report post Posted August 29, 2006 Har ikke installert mange drivere. På den ene maskina har jeg kjørt Microsoft Update en stund nå, ser ut til å hjelpe... Så det kan godt være noe fra WinUpdate. Flere som har samme problem? Quote Share this post Link to post