Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problematisk oppstart og rebooter


Anbefalte innlegg

Hei, har en maskin som begynner å dra på åra.

HK: asus a7n8x

cpu: AMD xp2500

minne:1 gig (husker ikke merke)

 

Maskinen fungerte helt fint frem til jeg skulle skru på maskinen på tirsdag. Det har ikke blitt utført endringer verken hw eller sw de siste ukene.

 

symptomer:når jeg trykker på startknappen så spinner den igang disker, og cd/dvd-rom starter opp får iblant opp pipelyden fra HK, for at den skrur seg av og på et par ganger. Jeg har ikke mye peil på dette, men virker som om det skulle være dårlig kontakt hvor strømmen kobler inn og ut. Når den restarter gjør den det før jeg får opp bilde på skjermen.

 

Iblant starter maskinen opp etter å ha trøbla litt i starten som beskrevet over, men den har frem til nå stått på i maks 50 min før den selv rebooter. jeg får ingen feilmelding i windows når makskinen starter opp igjen.

 

Eneste jeg vet som har endret seg siden sist jeg brukte den og den fungerte fint er at Hafslund tok strømmen på mandag formidag, men maskinen var ikke på da dette skjedde selv om den riktignok var koblet til strømnettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

har renset det. er ganske sikker på at det er strømforsyningen som er gåen. den lever sitt eget liv om dagen, skrur seg på og av helt uten videre...bruker HK-bryteren for å unngå at den skrur seg på når den ikke skal det. har overført alt jeg har på hdd til ekstern. Har ikke lyst til å bruke penger på maskina...nærmer seg 3 år nå. ingen som bor i oslo som har strømforsyning til overs?

Lenke til kommentar
den lever sitt eget liv om dagen, skrur seg på og av helt uten videre...bruker HK-bryteren for å unngå at den skrur seg på når den ikke skal det.

6908503[/snapback]

Hvis pc er slått av så startern av seg selv?Eller er at han restarter hele tiden når du har slått den på.

Du kan i stedet bruke bryteren bak på powersuplayen hvis så er tilfelle.Det er kansje det du sier også.

Jeg er ikke villig til å være like sikker på at det er PSU. som er feilen.

Du kan jo først låne en annen PSU og prøve om det er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...