Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med oppkobling til FTP server


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har omsider bestemt meg for å "gjennåpne" familiens FTP server, men dette var ikke bare bare. :(

 

Bruker Quick and easy FTPserver og SmartFTP.

 

Dette er egentlig samme oppsettet som før, og som før benytter jeg ikke standard FTP port, men 12345.

 

Satte dette opp hos foreldrene mine, men fikk problemer å liste filer eller gjøre noe da jeg testet dette med SmartFTP på samme maskinen som serveren kjører på. Etter mye om og men fikk jeg det til ved å forwarde portene 11000-11999, samt velge disse portene inne i SmartFTP (normalt fra 1024 og oppover). Kunne da koble til både i passive og active mode og allt virket som det skulle.

 

Da jeg kom hjem fikk jeg det IKKE til. Kobler til, user/pass "Welcome to....", men ikke mulig å liste filer o.l.

Når jeg bruker passive mode prøver den alltid å benytte port 1024, selv om jeg har forandret til å bruke porter mellom 11000-11999. Dette skjedde ikke da jeg testet hjemme hos foreldrene mine. SmartFTP valgte der en port mellom 11000-11999.

 

Noen som kan komme med tips om hva jeg burde gjøre (utenom å reise tilbake å forandre på portene :blush: )

 

Hvorfor vil ikke min SmartFTP godta at jeg har forandret port range?

 

Ble en lang post, og jeg vet at jeg skulle ha valgt standard på allt, men husker at vi fikk problemer sist vi brukte den med standard port.

 

Prøvde for morro skyld å koble opp med UltraEdit, men fikk der feilmelding "error retriveing directory information".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...