Gå til innhold

komponenter til spillpc


Anbefalte innlegg

Heisann. Sitter og vurderer å investere i ny spill pc, men har gått meg vill i jungelen...

 

har tenkt å legge ca 10-12000 i den, har kabinett og en stor og god strømforsyning.

 

Trenger:

Cpu, burde jeg her gå for core 2 duo...?

 

Hk, hvilket chipset er lurt å gå for nå, og støtter den cpu jeg burde ha? Bør også ha endel sata kontakter da det skal mye hder på den

 

Minne? hva og hvor raskt, antar ca 2 gb.

 

Grafikkkort, er det vits i med SLI, el er det vel så greit å gå for et bedre singel kort? Dessuten vil det jo også være dyrere å bytte 2 stk kort ved en seinere anledning.

 

Forslag og annen hjelp mottas med STOR takk!

Endret av paknive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville starte med å forandre topic til noe mer passende.

 

Jeg tror core 2 duo hadde vært en god ide ja, f.eks E6600.

Hovedkort et godt et er Asus P5W DH Deluxe, men det er mange andre å velge mellom.

 

Minne, hvis du skal overklokke eller oppgradere snart kan nok ram på 800MHz være en god ide. Hvis ikke er det vel ikke noe særlig vits med ram som er raskere enn det systemet uklokket takler. 2Gb er nok lurt nå ja.

 

Har du harddisk(er) ? siden du ikke sier du trenger det?

 

Skjermkort er vel ikke noe særlig vits i SLI etter min mening, det er for dyrt og for usikkert om det gir noen virkning. Så kommer det stadig nye og bedre skjermkort. Jeg mener gå heller for et skjermkort som koster litt mer enn 2 billigere.

Lenke til kommentar

Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Varenr.: 321774

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 174 stk 2006-09-01

 

 

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Varenr.: 322633

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 426 stk 2006-10-01

 

 

MSI GeForce 7900GTX 512MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I/ViVo, HDCP-ready

Varenr.: 324370

Lagerstatus: 2 stk på lager

 

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Varenr.: 312023

Lagerstatus: 43 stk på lager

 

Noe sånt f.eks? har ikke de store planene om å overklokke noe særlig nei.¨

Bare synd det var noe så veldig leveringstid på et par av delene da....

 

Hvordan er timingen på det minnet og er systemet i seg selv et "godt"...?

Lenke til kommentar
Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Varenr.: 321774

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 174 stk 2006-09-01

 

 

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Varenr.: 322633

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 426 stk 2006-10-01

 

 

MSI GeForce 7900GTX 512MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I/ViVo, HDCP-ready

Varenr.: 324370

Lagerstatus: 2 stk på lager

 

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Varenr.: 312023

Lagerstatus: 43 stk på lager

 

Noe sånt f.eks? har ikke de store planene om å overklokke noe særlig nei.¨

Bare synd det var noe så veldig leveringstid på et par av delene da....

 

Hvordan er timingen på det minnet og er systemet i seg selv et "godt"...?

6727322[/snapback]

Ser bra ut det der, minnet er Cas4 som vel er det beste du får på DDR2 uten å betale veldig mye. Jeg har sett Cas3 men da må du nok betale mye for det. Har bestilt noe som ligner det du har der selv om jeg har PC6400 ram og andre merker på det meste. Det ser ikke som det er noe annet å gjøre enn å vente på at det skal komme. Jeg har sett litt rundt og funnet ut at det som mangler, mangler stort sett over alt eller er veldig dyrt de få stedene som har det.

Lenke til kommentar

Jeg ville hatt 5-600Watt har du 500 watt og så lenge det ikke er noen PSU som er kjent for å være dårlig så bør nok det gå. Har du f.eks qtec så bør du nok skifte uansett hvor mange watt det er snakk om. Så der er det nok bedre å vente og se om eventuelt PSUen fører til ustabil PC og da skifte.

 

Jeg tror ikke det er problemmer med levering, bare det at butikkene får langt flere bestilt enn det de har og må dermed kommer bestillingene ut så snart de kommer inn. Håper det snart blir bedre med at de får noe i lagrene.

 

Grafikkkortet går det jo an å se om noen av de andre er bedre, jeg kjøpte et kort til xfx som er litt overklokket fra dem og raskere enn de fleste tilsvarende skjermkort.

Lenke til kommentar
Sitter og vurdere entet et xfx 7900 gtx kort overklokket til 665MHz kr 4112,- el om man skulle gått for et 7950 GX2 kort med 500MHz til 4648,- kroner opp til 7950 kortet er jo ikke mye, men er forbedringen så formidabel med "to" kort som det jo er...?

6758974[/snapback]

 

 

 

Jeg vet ikke om det er lurt å kjøpe så dyrt skjermkort siden det kommer nye skjermkort me DX10 da kan du ikke spille de nyeste spillene med skjermkortet du vil kjøpe! Er det ikke lurt å kjøpe et skjermkort på 1000kr. nå og vente til det kommer nye skjermkortene ut da går du for et på 4-5000kr :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...