Gå til innhold

Ekstern antenne til bærbar pc


Taxman

Anbefalte innlegg

Jeg driver av og til og kjører rundt i min fine lille bil. Når jeg så sitter og venter på ferger etc, benytter jeg av og til tiden til å skrive/sende epost etc. Det funker som regel greit med 3G telefon, men det kunne vært kjekt å få tilgang til et wlan, som ofte har for dårlige signaler med det innebyggede kortet.

 

For at diskusjonen ikke skal ta helt av med at jeg ikke skal snylte på andres nett etc, så får jeg si at det er en statoil stasjon 500 m vekke jeg skal ta inn :innocent:

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få koblet denne antennen til min bærbare. Jeg regner med at jeg må ha et av cardbus kortene på denne siden men vet ikke hvilke av dem som støtter tilkobling til eksern antenne. Står fint lite om det på komplett.

 

Dersom ingen av kortene komplett selger støtter ekstern antenne, hadde det vært greit om noen hadde postet en link til en butikk som selger et kort som gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Vet ikke hvilket kort du kan bruke, men generelt er de kortene med uttak for antenne relativt dyre. Er stort sett bare PCI kort eller basestasjoner som har dette.

 

Har du litt elektronikk kunskaper, er det billigste og beste å modifisere en USB wlan dongle. Har sett flere tråder i forumet der man har koblet på ekstern antenne på en USB wlan enhet. Egne antenner er også mulig å lage, spesiellt retningsbestemte er enkle å få til.

 

Det er en del tap i antennekabler, så hvis man bruker USB kan man jo ha 5 meter USB kabel til enheten, og dermed omtrent ha USB enheten og antennen montert sammen.

 

Hvis du søker på biquad under nettverk i forumet finner du noe om dette.

Ferdige antenner, plugger og lignende finner du f.eks. hos Wlanantenner eller Wlansupply

 

 

Lykke til!

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...