Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kjøpt meg router, passord.. belkin wireless


Anbefalte innlegg

har problemer med å installere et passord så ikke alle naboer kan nyte av internetten min.. først når jeg satt det opp så jeg at internett funket med en gang på både laptop og stasjonær.. så begynte jeg å installere den cd som fulgte med, men fikk ikke noe spørsmål om sikkerhet.. så gikk jeg på kontrollpanel og veiviser for tråløst nettverk og fikk der velge å sette opp et nettverk, og satt opp et nytt nettverk, men må da konfigurer hver pc som skal brukes til dette nettverket, går det ann å gjøre om det så jeg kommer tilbake til at jeg kan bruke internett på laptopen igjen, laptopen min er en mac så vet ikke helt hvordan jeg konfigurer den...

og noen som vet hvordan jeg oppretter passord til routern som heter:

belkin wireless G+ - router

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min Belkin router har ihvertfall ip adresse 192.168.2.1

 

Derfra er det bare å sette opp alle sikkerhetsinnstillinger du ønsker deg.

6724332[/snapback]

 

hvor skriver jeg inn den ipadressen? prøvde å skrive det i adresselinja, funka ikke helt

Lenke til kommentar
Min Belkin router har ihvertfall ip adresse 192.168.2.1

 

Derfra er det bare å sette opp alle sikkerhetsinnstillinger du ønsker deg.

6724332[/snapback]

 

hvor skriver jeg inn den ipadressen? prøvde å skrive det i adresselinja, funka ikke helt

6724339[/snapback]

 

Edit: Jeg har gjort det enkelt for deg. Bare klikk på ip adressen i det første innlegget :)

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

ehh.. det er med vilje at nettverket starter uten noen spesiell form for sikkerhet, fordi man skal først sette det opp og se at det virker, og at man får tilgang til nettet før man begynner å tukle med sikkerhetsinnstillingene.

 

Tror vel at du klarer å komme inn i det trådløse oppsettet ved å bruke enten http://www.DINLOKALEIP:8080 eller http://routerlogin.net som peker til adressen i min lokale trådløse router - Men dette er slik det fungerer for *meg* på NETGEAR, se i bruksanvisningen så finner du ut hva slags lokal adresse du skal bruke.

 

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...