Gå til innhold

Problemer Med Dual Boot


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp til en ting.

Og det har seg sånn at, jeg hold på med å fixe dual boot mellom winxp og RH Linux 7.2, men så ble det litt kluss og når jeg skulle kopiere bootsect.lnx på nytt, så finner jeg ikke igjen filen, jeg skriver i konsollen mcopy /bootsect.lnx a:

men finner ikke filen, det gjorde den første gangen men ikke nå, noen som har et svar på det???

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm... stemmer vel det, mvopy er vel for å kunne bruke stasjonsbokstaver som a: når jeg tenker meg om... vel du kan jo lage fila på ny,skriv:

 

"dd if=/dev/hda1 of=bootsect.lnx bs=512 count=1" Bytt evt hda1 ut med partisjonen der bootfilene til linux ligger (prøv fdisk -l for å finne det ut)

 

kopier så boosext.lnx over til diskett med:

mcopy bootsect.lnx a:

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker er tilbakemeldingen fra dd riktig. Filen skal ligge i katalogen du sto i når du kjørte kommandoen. Du kan kopiere filen til en floppy ved å skrive: "cp bootsect.lnx /mnt/floppy/" etter at du har mountet opp diskettstasjonen.

 

Jeg foreslår at du prøver Bootpart programmet som kan kjøres i Windows. Det er kommandolinjebasert, men er veldig enkelt.

 

Du skriver først "bootpart" for å vise tilgjengelige partisjoner. Deretter skriver du "bootpart X c:bootsect.lnx" , hvor X er partisjonsnummeret.

 

Du kan laste ned Bootpart her:

 

http://ourworld.compuserve.com/homepages/g...nt/bootpart.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...