Gå til innhold

Vifte-styring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg driver og jobber med en slags fan-bus..

Har tenkt å bruke et av mine MANGE 2x20 tegns LCD-paeler og ATMEL microkontroller for styringa.

 

Lage switchet styring av strømmen til viftene, slik at styringselektronikken ikke lager så mye varme :wink:

 

LCD-en(e) har jeg fra før. Har også utviklings-kit for ATMEL microkontrollere og et par forskjellige ciper.

 

Håper å få alt sammen inn i en 5.25" brønn. bygge det opp som en CD-ROM eller.no

 

Bytte ut det grønne baklyset i LCD-en med blått :cool:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-08 19:51, Butcheren skrev:

Lurte på om det går an å kjøpe et ferdig viftepanel her i en av webshoppene i norge?Hadde vert greit å hatt et ferdig et.


Butcheren


 

Du får kjøpt en Rheo-bus av 3DfxCool. Under oppstarten gir den full strøm i 5 sek. til alle viftene. Du kan stille inn grensen for hvor lavt strøm vifta kan jobbe på. Ser ut til at du kan ha fire vifter på den. De har vært "smarte" nok til ikke å levere med et frontdeksel, så det må du fikse selv. Prisen er :evil: (465kr) noe som blir veldig uaktuelt for meg :cry:

Trykk her for å se mer om den

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-09-28 23:04 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2001-10-12 12:59, Punisher skrev:

Hvorfor kjøpe dyre rheostater når du kan kjøpe billig rheostat og bruke en spennings regulator. Da kan du trekke så mange ampere du bare vill :smile: (nesten)


 

Punisher: Det er ikke alle som har samme elektronikk-skills som meg og deg, vet du :wink:

 

Som nevnt tidligere i denne "tråden" så skal jeg bygge en digitalstyrt fanbus..

Vanlig spenningsregulator blir lixom litt for enkelt :grin:

 

Kan sikkert legge ut byggeplaner og komponentlister når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...