Gå til innhold

Tilbakemelding på AM2 oppsett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har begynt å få en feeling med hvilket oppsett jeg er ute etter, har valgt et godt kabinett med tanke på framtidig bygging. Har prioritert et stille kabinnet som er stilfult og god kvalitet på, men sliter litt med valget om et lian-li er verdt ventetiden og den ekstra portoen med alternativet i Antec Performance one P180, eller kanskje det er noen andre alternativ jeg bør vurdere? (Linker under)

 

#1 Lian-LI

#2 Antec

 

Har valgt et AMD oppsett fordi dette er tilgjengelig umiddelbart, og vil høyst sannsynelig klare å kjøre WoW tilfredsstillende. Valgte også her å bygge i et ATX kabinett av god kvalitet med tanke på framtidige oppgraderinger vil jeg kunn trenge å påkoste en ny prosessor og hovedkort i første omgang.

 

Vil gjerne ha en tilbakemelding på hvordan oppsettet ser ut før jeg bestiller, spesielt med tanke på hovedkort og kanskje alternativ ram som de har på lager. Lurer også på om skjermen er et lurt kjøp.

 

Dette vil bli min siste post før jeg bestiller, så håper på litt kjapp og konstruktiv tilbakemelding her! Både på kabinetter i den prisklassen OG oppsettet vist nedenfor.

 

På forhånd takk! :)

 

wowmaskinfe1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten bump og spørsmål:

For å kjøre maskinen så stille som mulig, bør jeg kanskje invistere i en ny CPU kjøler?

Ifølge reviewen såvidt jeg kan huske stodet også at det kunne være smart å invistere i enda en 120mm vifte for bedre gjennomstrøming. Noe som også ville føre til bedre harddisk temperaturer.

 

Har ikke tenkt å overklokke, men er velig interrisert i at maskinen skal være stille og effektiv. Orker ikke noe bakgrunnstøy:)

Lenke til kommentar

LianLi kabinettet er pent. Men tror også Antec gjør susen. Har selv Antec Sonata, og er godt fornøyd med Antec sin kvalitet. Men P180 får litt blandet kritikk.

 

Et alternativ er Cooler Master Cavalier 3. Rimeligere og bra på alle måter.

 

Stiller ellers spørsmål til valget av et relativt dyrt ASUS nForce 590 HK med SLI når du kjøper ATI skjermkort. Men du vil kanskje ha muligheten for SLI senere.

 

Du vil faktisk oppnå omtrent samme ytelse med å kjøpe Intel Core 2 Duo E6300 og f.eks dette hovedkortet, og betaler 600 - 700 kr mindre. Alt er på lager.

 

Ellers kommer ASUS med SLI kort for Core 2 Duo i løpet av uka (hos Komplett). Faktisk ennå et hakk rimeligere.

 

Test hos Anandtech på Core 2 ytelse

 

Ellers synes jeg det var mye bra valg.

Lenke til kommentar
LianLi kabinettet er pent. Men tror også Antec gjør susen. Har selv Antec Sonata, og er godt fornøyd med Antec sin kvalitet. Men P180 får litt blandet kritikk.

 

Et alternativ er Cooler Master Cavalier 3. Rimeligere og bra på alle måter.

 

Stiller ellers spørsmål til valget av et relativt dyrt ASUS nForce 590 HK med SLI når du kjøper ATI skjermkort. Men du vil kanskje ha muligheten for SLI senere.

 

Du vil faktisk oppnå omtrent samme ytelse med å kjøpe Intel Core 2 Duo E6300 og f.eks dette hovedkortet, og betaler 600 - 700 kr mindre. Alt er på lager.

 

Ellers kommer ASUS med SLI kort for Core 2 Duo i løpet av uka (hos Komplett). Faktisk ennå et hakk rimeligere.

 

Test hos Anandtech på Core 2 ytelse

 

Ellers synes jeg det var mye bra valg.

6716517[/snapback]

 

Tror kanskje du er inne på noe her, kunne kjøpt en 6300 prosessor på sokkel 775 for framtidig oppgraderinger. Med pengene jeg sparte kunne jeg til og med ha kjøpt en ordentlig kjøling så jeg hadde muligheten til å overklokke en E6300 prosessor så jeg fikk litt bedre ytelse.

 

Hvis jeg skal overklokke, hvilke deler bør jeg satse på å kjøpe da? Funker de jeg har satt opp?

Lenke til kommentar

Selv sitter jeg med det asus m2n32-slideluxe og amd x2 4600+,

men om jeg skulle bestilt alle delene idag ville jeg nok godt for asus p5b og intel e6400/e6600 - da dette gir mer for pengene idag..

 

men jeg stiller et lite spørsmålstegn med psu'en du har valgt...

da jeg allerede eier en hiper r 580w vet at min hiper bråker som bare f'''n derfor kjøpte jeg nylig en seasonic s12 500 alt jeg kan si er wow for en fantastisk forskjell - det er jo blitt så stille og fredlig nå...

seasonic koster kanskje litt mere men er vel verdt det synes nå jeg

 

når det gjelder antec vs lian li, vel jeg er veldig glad i lian li har faktisk to kabinetter fra lian li stående her i huset, og jeg må bare si at lian li bare oser av kvalitet, når det er sagt - så har jo antec p180 fått veldig fin omtalte b.la i silentpcreview og ninja scythe passer jo som en drøm i det kabinettet...jeg planlegger faktisk å bygge en pc med antec kabinetten + ninja scythe for en venninne som vil begynne med musikk produksjon

 

uansett lykke til med å finne delene du har lyst på - planleggning og letning er jo halve morroa med å bygge seg en ny rigg

Lenke til kommentar

hehe, janei begynner å haste litt nå fordi øyene stryker med om jeg ikke begynner å spille WoW på noe annet enn en 12" powerbook med gjennomsnittlig 10fps:P

 

Hva er ninja scythe?

 

Får bytte ut strømforsyningen da, bra tips forresten. Ville vært surt å invistere i et såpass dyrt opplegg for å redusere støy også kjøpe en PSU som bråker så jævla:)

Lenke til kommentar

Hm souljah, sikker på at det ikke var noe galt med PSU`en din?

Den jeg har oppført står som en silent model med 18desibels støynivå, såvidt jeg vet skal det være serdeles stille:)

 

Noen andre som har noen erfaringer eller anbefalninger å komme med?

edit: link til PSU`en vi snakker om

Hiper

Endret av macmanlady
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...