M-bite Skrevet 24. oktober 2002 Skrevet 24. oktober 2002 Det har vært diskutert en del om vi bør stole på kameratester. Jeg har nettopp lest igjennom testen av Sonys Cyber-shot P7/P9 og synes den virker mer forvirrende en forklarende. Her er et par utdrag: "Bruksområder .... Det er altså ingen mulighet for å sette hvit balansen manuelt. Ved bruk av blitz blir eventuell manuelt valgt hvit balanse overstyrt av automatikken. " >Hvordan overstyres ikke-eksiterende valg? "Hurtighet ..... 10 bilder på rappen klarte jeg raskest på ca 24 sekunder, hvilket sier 2,4 bilder i sekundet. " > 24 sek / 10 bilder = 2,4 sek/bilde, eller? Hva med å standardisere litt mellom de ulike testene, slik at det er mulig å sammenligne de ulike kameraene fra forskjellige produsenter? F.eks ved å bruke samme test motiv?
mlwirak Skrevet 24. oktober 2002 Skrevet 24. oktober 2002 > Det er altså ingen mulighet for å sette hvit balansen manuelt. Ved bruk av blitz blir eventuell manuelt valgt hvit balanse overstyrt av automatikken. " Her menes det nok helmanuelt. Forhåndsdefinerte valgmuligheter overstyres ved bruk av blitz. Jeg skal reformulere dette slik at det kommer klarere frem. > 24 sek / 10 bilder = 2,4 sek/bilde, eller? Jepp, her er det rett og slett en regnefeil. > Hva med å standardisere litt mellom de ulike testene, slik at det er mulig å sammenligne de ulike kameraene fra forskjellige produsenter? F.eks ved å bruke samme test motiv? Det er definitivt noe vi ønsker. Problemet er at testerne er spredt rundt i hele Norge. Men vi skal forsøke å ta så mange bilder som mulig av faste motiver i testlaben i Oslo. Takk for tilbakemeldinger! MLW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå