Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Slapp Audi A6 1.9 TDi


Anbefalte innlegg

103kw = 140hk

 

er nok 90 eller 110 eller 115 eller 130hk den A6en

6721833[/snapback]

 

 

Han sa Passat 2.0 Tdi, og siktar då til den nye motoren som er ein 2.0 liter med 140 hk og 320 nm. Denne motoren er ikkje noko kvikkare enn den gamle 1.9 tdi-en med 130 hk (som også er å finne i A6 og A4) med 310 nm.

 

A6-en det her er snakk om er ein 01-modell og kan derfor gjerne ha 110 hk og 235 nm. 115hk-en har 285 nm, og er truleg samme motor som 130 berre med ein svakare chip.

 

Eg har sjølv prøvd både 110, 130 og 140, og det er enorm forskjell på 110 og 130/140. I ein A6 kan eg tenke meg at dette inntrykket vert forsterka. 99' Passat stv 1,9tdi gjekk i alle fall elendig.

Endret av brukernamn
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Faren min har en 2001 A6 1.9 TDi automat stasjonsvogn. Jeg har lånt den ved et par anledninger og blir helt forskrekket over hvor dårlig den trekker!

Litt vanskelig å beskrive hvor dårlig den går, men jeg vil tro den bruker nesten 20 sek fra 0-100? Det virker dessuten som at når turboen kobler inn så øker turtallet litt, men det er ikke snakk om noe akselerasjon akkurat. Først når den girer opp, merkes en viss akselerasjon et øyeblikk.

 

Er denne motoren generelt så slapp, eller er det trolig noe galt med denne?

Motoren er jo selvsagt litt underdimensjonert for denne bilen, men om dette er alt den har å by på er det for dumt!

 

Noen som har en slik bil og kjenner seg igjen? Evt noen som kjenner til noen klassiske feil ved denne motoren?

6709683[/snapback]

 

Dette tyder på at luftmengdemåleren kan være ødelagt, eller at faktisk katakysatoren er tett (innmaten er løsnet) dette har vært et "problem" på flere Audi/Vw tdi motorer. har en 1996 A6 selv med 90hk tdi, den går ikke bra i utgangspunktet, men den var umulig å få over 70km/h når luftmengdemåleren var gåen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...