bohapnes Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Har noen et bra forslag til et bra 3D program? Jeg syns det er kjekt å lage 3D bilde men jeg har ikke et program til det. ps det trenger ikke å kunne anet enn bilder men 3D bilder må det kunne lage. takker for alle tips
pertm Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 (endret) Spørsmålet blir hvor stort porgram skal du ha, skal du bruke penger på det? Noen som koster penger, men ikke er så veldig dyre er: Bryce 5.5 Carrara 5 Vue 6 Mojoworld 3 Terragen trueSpace Det er jo også slike programmer som 3DS max og Maja som er veldig dyre for full versjon Ellers finnes det en del gratis programmer. Et jeg liker å bruke er Wings3D, men det er bra til å lage objekter og ikke til å få dem tegnet. Jeg vet det finnes andre programmer, som er gratis, men har ikke vært borte i dem. Tror kanskje det kan være lurt å spørre litt på forum som har mer med grafikk å gjøre. To stykker er: 3dcommune.com Renderosity.com Endret 20. august 2006 av pertm
Torbjørn T. Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Du finn ei liste over nokre gratis 3D-program her. Terragen står der fordi det finst i ein gratisversjon, med noko begrensa mogelegheiter trur eg. Blender er kanskje eit av dei mest kjende. Eit norsk forum med noko fokus på 3D er Det Store Dyret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå