Gå til innhold

WoW i linux. (Suse)

AT1S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg installerte operativsyetemet Suse Linux istad, og det fungerer til allt annet enn wow. Jeg har installert nyeste ATi driver til Linux, og bruker Wine emulator.

Lurer på om noen vet hva jeg kan gjøre for å forbedre grafikken fra 0.5 fps til slik jeg hadde det i windows, nemmelig 60 fps.

på forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør heller kjøpe deg Cedega, da den har det meste klar og faktisk tester maskinen for feil for deg også. Dessuten har den konfigurasjonsfiler klar for WoW også, så det anbefales på det sterkeste å få tak i Cedega istedet for Wine.

Skrevet

Prøv wine først. Lite vits å bruke penger på cedega hvis wow funker fint under wine vel?

Etter min erfaring så funker opengl-spill ganske greit under wine, og så vidt jeg vet så har wow -opengl som start-option.

Skrevet

Det er wine vi allerede har prøvd, og da ligger fps på 0.5 konstant. Det er ikke noe man kan ha hvis man skal spille :D

Skrevet

Jeg prøvde med nyeste wine nå, installert å klart. Men til driver. Det er jo Linux drivere på ATi sin hjemmeside. Jeg har et X700 mobile grafikk kort på den bærbare pcen jeg skal ha det til å funke på, og lurer på om noen vet hvilken driver jeg skal ta.

Skrevet (endret)
Du kan også skaffe Cedega gratis via CVS.

6709342[/snapback]

Kan du utdype det litt?

6710359[/snapback]

Instruksjoner her.

Endret av MS-DOS modus
Skrevet

wow skal funke fint i linux å wine har selv sett en kamerat spille wow på ubuntu ...

kjør ::

glxgears

hakker de så er ikke driver installert .

når du starter wow med wine , kjør ::

wine /katalog/til/wow start-fil.exe -opengl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...