Jump to content
Sign in to follow this  
simpson

Et lite stykke Nord-Norge

Recommended Posts

Et bilde jeg tok i ferien med Canon Ixus 500.

Satte kameraet på en stein for å få det så stødig som mulig.

Har justert kontrast og lysstyrke. Selv er jeg fornøyd med bildet, men vil gjerne høre andres mening.

post-96255-1155991315_thumb.jpg

Et godt bilde som viser den lille byen under det store fjellet. Fjellet er veldig stort og ser truende ut.

Det som ikke helt gjør det for meg er forgrunnen. Steinene er en god ide syntes jeg, men til venstre blir de litt for mørke og er mer irriterende en fine å se på. Steinene til høyre er mye penere å se på, og hadde likt å sett mer av dem.

Skjønner hva du mener med de steinene...

Legger ved et annet bildet jeg tok samtidig. Det er fremdeles noen mørke steiner til venstre, men croppet bort så mye som jeg føler er mulig uten at resten av bildet blir ødelagt.

post-96255-1155994829_thumb.jpg

Liker det nye bildet bedre ja :) Ser nå lettere husene.

Jeg syntes det virker litt mørkere. Spesielt hvis du ser på sanden, men komposisjonen der ble mye bedre syntes jeg.

Absolutt det siste bilde...I det første bilde så begynnte jeg å lure på om det var flere hus til stede på bilde, mens i det andre bilde å så har du avklart det spørsmålet. syntes det er rett og slett nydelig.

Stå på videre.

Frankie

Hei igjen og takk for tilbakemeldinger.

Det andre bildet er litt mørkt, ja. La det ut uten å gjøre annet en auto kontrast.

Her er en ny utgave hvor jeg har gjort det lysere samt brukt unsharp mask.

Vet ikke om jeg har dradd for hardt i spakene? Synes jeg fikk frem konturene i fjellet bedre i hvert fall.

post-96255-1156076979_thumb.jpg

Synest det ble bedre og om du har dratt mye i spakene? Synest bildet fortjente et løft i tonene og fargene. Ser ikke ut som det har tatt skade på den hvite sanden dette løftet, du kan fortsatt se skille mellom våt og tørr sann...

Edited by sNx

Hm... Partiet i midten, der hvor husene er skulle ha vært mye lysere. Øynene følger sanden, og ender opp ut av bildet. Tror du vil trekke mye mer oppmerksomhet mot husene hvis du gjør dem litt lysere.

Legg inn et adjustment layer med curves, og masker bort alt utenom husene bed en stor bløt brush.

Hm... Partiet i midten, der hvor husene er skulle ha vært mye lysere. Øynene følger sanden, og ender opp ut av bildet. Tror du vil trekke mye mer oppmerksomhet mot husene hvis du gjør dem litt lysere.

Legg inn et adjustment layer med curves, og masker bort alt utenom husene bed en stor bløt brush.

6728726[/snapback]

Takk for tipset!

Legger ved første forsøk, visste ikke om at man kunne bruke adjustment layers...

Tror det ble litt bedre i hvert fall.

post-96255-1156349862_thumb.jpg

Med en liten gjennomsiktig gradient nederst til venstre kan stene gjøres litt lysere, slik:

Untitled-3.jpg

Hvordan får dere lagt ut bilder med enlarge forresten?

Edited by tømta