eYep0k3r Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 hei jeg har en asus a6ja var en som snakket om at man kunne få 5.1 surrond selv om de eneste plassene lydpluggene passer inn i er plugg til headphones, mic og line-in prøvde og søke på drivere hos creative men soundblaster pro systemet skal være "utgått" lurer på om noen vet om noe software som kan hjelpe meg og få 5.1 surround ut av labtopen min eller om det er håpløst og forsette og lete etter dette help plx?
ventle Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Har du tre plugger kan du teoretisk få lyd i seks kanaler, og enkelte lydkort (vet bla noen fra Realtek) har mulighet til å bruke samme plugg både som inn og utgang. Vet du navnet på lydkortet er det lettere å finne driver...
; ) Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 (endret) hei jeg har en asus a6ja var en som snakket om at man kunne få 5.1 surrond selv om de eneste plassene lydpluggene passer inn i er plugg til headphones, mic og line-in prøvde og søke på drivere hos creative men soundblaster pro systemet skal være "utgått" lurer på om noen vet om noe software som kan hjelpe meg og få 5.1 surround ut av labtopen min eller om det er håpløst og forsette og lete etter dette help plx? 6704579[/snapback] Har samme pc som deg og det er bare headphone utgangen du skal bruke. Pcen har noe som heter S/PDIF som er en optisk utgang i jack-pluggen. Det du trenger er en optisk kabel med en overgang som kan brukes i jack-pluggen. Noe alla denne tror jeg, men da må du ha et høytalersystem med optisk inngang. Kan ikke garantere at det virker helt problemfritt med en gang. Har nemlig lest om noen som har hatt litt problemer med det, men det er i hvertfall slik det skal gjøres Edit: Det jeg har skrevet er ikke av egne erfaringer, men av det jeg har lest av andre. Så eventuelle problemer som kan oppstå har jeg ikke peiling på. Endret 19. august 2006 av ; )
eYep0k3r Skrevet 19. august 2006 Forfatter Skrevet 19. august 2006 kan man få kjøpt sånn dings som gjør optiske signaler om til vanlig 6 kanalers lydsingnal over 3 ledninger?
ventle Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Det kan man. http://no.europe.creative.com/products/pro...36&product=9468 Denne gjør om optisk signal til 7.1 over x antall "analoge" ledninger. Regner med den støter 5.1 også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå