Gå til innhold

Oppgradere pc - Spillepc


Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere den gamle kassa jeg har, og har et budsjett på rundt de 8000-9000 kr. Jeg bygger selvfølgelig selv, og tipper det går greit å bruke samme windows fra gamle maskinen.

 

Pcen skal brukes til spilling, og skal helst vare ett år eller to. Bestiller delene fra internett, men helst fra komplett.no hvis det ikke er mye penger å spare.

 

Her er et forslag jeg har satt opp. Har skjerm, tastatur, Dvd - brenner, antikviteten diskettstasjon, mus og høytalere fra før.

Er AMD forever forresten... Hatt dårlig erfaring med Pentium, og sverger bare til AMD.

 

Mangler bare et annet og bedre grafikkort... 1500-2000 kr

 

 

Sapphire Radeon X1600XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail

Varenr.: 315170

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1045 kr

 

Byttes?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

Varenr.: 320792

Lagerstatus: 100+ stk på lager 2250 kr

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

EPoX EP-MF4-Ultra, nForce4 Ultra, DDR2, Socket-AM2, GbLAN, PCI-Ex16

Varenr.: 322052

Lagerstatus: 1 stk på lager 749 kr

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 1024MB CL4, Kit w/two 512MB Dimm's, 4-4-4-12

Varenr.: 323823

1399 kr

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

NorthQ 4775-400, ATX 400W Silent, 140mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin

Varenr.: 307837

Lagerstatus: 100+ stk på lager 645 kr

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Western Digital Caviar SE 320GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM

Varenr.: 307497

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 895 kr

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Chieftec Dragon Big Tower Sort (Uten Strømforsyning)

Varenr.: 312868

Lagerstatus: 13 stk på lager 798 kr

 

 

Alt i alt: 7781 kr + 250 kr i frakt.

 

Edit: La til et par ting jeg hadde glemt...

Endret av dunno1987
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke gå for Conroe. Ser komplett har fått en del på lager.

Du vil finne kompatible hovedkort under :)

Ellers kan du finne ram med bedre timings, som disse feks.

Den PSUen er litt overkill i forhold til den maskinen. Jeg ville kjøpt en litt svakere/billigere og brukt det du sparer på et bedre skjermkort.

Jeg har denne i arbeidsmaskinen min og er meget fornøyd med stynivå og stabilitet. Prisen er neste halvparten av den du har valgt.

 

Edit: Ser du er AMD fan..

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...