Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får feil melding etter windows installasjon.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nå nettopp bygd meg en ny data, en ganske god gamer pc, men over til det jeg lurer på:

Problemet er at jeg formaterer harddisken, legger inn windows, men ser ut som om windows hopper over noen start filer elns, for installasjonen av windows kommer kun på 1gb og den burde vel være litt større, i allefall etter hva jeg har hørt. Jeg har installert windows fullt restarter å har cden i cd rommet, da kommer det opp booting from cdrom jeg venter å pcen går rett inn i windows.

Så prøver jeg å ta ut cden å reboote ,da gidder ikke pcen i det hele tatt å prøve på noe, kommer forbi der hardiskene blir detektet så stopper den på den andre bios siden.

Så får jeg feil meldingen INITdiSK.

 

dette har skjedd med 2 harddisker og jeg har prøvd 2 forskjellige windows cder, prøver min 3 windows cd aswe speak:

Melding er noe som: this is a free blabla no varanty og så står det - INitdiSK.

 

Å der stopper den alt går bra , men ser ikke ut som alt blir installert, skulle vært evig takknemlig om noen vet noe om dette å vet hva jeg kan gjøre.

 

MVH Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

btw, dette er pcen:

 

1 STK 320788 AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2,

1MB, BOXED m/vifte

 

1 STK 322052 EPoX EP-MF4-Ultra, nForce4 Ultra,

DDR2, Socket-AM2, GbLAN, PCI-Ex16

1 STK 301116 Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB

Kit w/two matched Value Select 1024MB

1 STK 320217 Gainward GeForce 7950GX2 1GB,1.4ns GDDR3

,PCI-Express,"BP7950GX2-1000-TV-DD",HDCP

1 STK 313612 Creative SB Audigy SE , Bulk

PCI, 7.1 Surround, 24-bit/96KHz, EAX2.0

1 STK 307669 Chieftec Mesh Big Tower Sølv med

USB/Firewire, 400W PSU ATX 2.0, 20+4pin

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt. Når du installerer windows, så installerer den noe driver greier først også rebooter pc'en seg, for å fortsette installasjonen. Er det etter at installasjoen har fullført, at du ikke kommer videre?

Eller er det at du ikke for fullført installasjonen?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

proev dette programmet: http://www.tomdownload.net/download/utilities/hr142.exe

 

hdd regenerator

 

obs! trail utgave:

this computer recovery software will try to regenerate the first found bad sector.

 

du faar status rapport, men du vil ikke klare aa fixe sector-feil / bad blocks uten aa registrere det (rundt 60$ eller rett under 400kr), noe som er vel verdt prisen siden det fikser harddisker uavhengig av filsystem, uten aa roere filene. du kan altsaa fixe alt fra vanlige fat disker, til linux partisjoner, mac, xbox, ps2 osv bedre en scandisk og lignende andre produkter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...