Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bygger ny PC som ikke starter


Anbefalte innlegg

Er i ferd med å bygge ny PC. Alle delene som beskrevet under er nye. Har montert sammen alle delene i kabinett og prøvde å starte opp.

 

Første gang jeg kjørte begynte maskinen og pipe slik den skulle ved self test power on, men jeg fikk ikke noe skjermbilde. Gikk da over og sjekket alle koblinger. Minnebrikkene satt ikke helt bra og det ble brukt litt ekstra kraft for å få de på plass. LED i front og på hovedkort lyser når jeg skrur på strømmen. Alle viftene begynner å snurre.

 

Andre gang jeg kjørte igang kommer ikke pipelyden som skulle komme ved self test power on og jeg har fortsatt ikke noe bilde på skjerm. LED i front og på hovedkort lyser når jeg skrur på strømmen. Alle viftene begynner å snurre.

 

Fra grafikk-kortet må jeg hekte på en DVI-VGA omformer da jeg har en gammel CRT 21". Jeg kan ikke høre om harddisken går i gang.

 

Jeg har aldri opplevd noe liknende når jeg har bygd PC og vet ikke helt hva som kan være galt... :hmm:

 

Har minnebrikkene tatt kvelden eller er det noe som ikke er kompatibelt her?

 

Har jeg utelatt vital info, si i fra!

All hjelp mottas med takk!

 

Asus M2N32-SLI DX S-AM2, AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4 Ghz, 2 X TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB CL5 64M*8/16chip, 667MHz, Seagate 160GB S-ATA/300 NCQ 7200RPM, Club3D Geforce 7900 GT 256MB PCIe 256MB GDDR3, NEC ND-3550 DVD±RW, FSP 400W PSU.

 

 

Peterpanix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist du har koblet strøm til alt som skal ha så er sannsynligheten stor for at det er en hardware feil, eller en av kablene som ikke er rett i.

 

Enten så er det Grafikk kortet eller CPU'en som har fått seg en støyt..

 

Enkleste måten å finne ut hva som er feil da er egentlig å sette skjermkortet i en annen maskin med samme slot (agp/pci). Får du da ikke skjermbilde så er det nok det som tok kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...